Sladding, Barney og såpebobler


En hund etter såpebobler, si. Alt som rører seg er morsomt for den 8 år gamle mellompuddelen Barney. Du kjenner nok til ham fra før hvis du har vært innom bloggen min tidligere. Han er jo bloggstjerna mi. Mye på grunn av at jeg ikke vil eksponere barnebarn på bloggen. De skal IKKE vises fram på en måte som gjør dem gjenkjennbare. Men bakfra, og fra siden med sladding i ansiktet går bra. Vart litt sladding på Yngste barnebarn her.
♦️
Bildet vart såpass artig at jeg ville gi det et eget blogginnlegg. Her følger han nøye med på at Yngste  klargjør såpeboblene. Og hun veksler mellom to varianter. Den gode, gammeldagse blåseinnretningen og den batteridrevne enhjørning-boblemaskina. Den siste fikk også et eget innlegg for en stund siden.
Barnebarn og Barney på såpeboblejakt.
Angående barnebarn og visning av bilder, så skrev jeg et innlegg om det i 2019 også, og det gjengir jeg deler av under her. Og mente nok stort sett det samme da som nå:
I vår familie er vi alle enige om at ingen av småbarna skal eksponeres i media eller på sosiale plattformer. Jeg har massevis av bilder av barnebarna, men ingen av dem skal offentliggjøres. Sånn er det bare. Det kan til nød vises bilder av dem bakfra. Så det forekommer noen bakhodebilder av både lillesøster og storebror både på Facebook og Instagram og kulørt presse. Der går grensen. Jeg setter heller ikke inn bilder av de voksne barna, hvis de ikke er spurt først. Jeg synes at det er vanlig folkeskikk. Andre får mene hva de vil om dette, men sånn er det her. Hva mener du?
Det kan virke noe sært at jeg pøser på med masse bilder av “ungen” min Barney i tide og utide. Men det kan altså sees på som en viss form for kompensering for manglende barnefokusering 😉

8 kommentarer
    1. Så bra dere sparer barna på nett.
      Jeg legger skdri ut bilder av barn. Gar sldri gjort det heller. De er ikke myndig.

      Lag deg en fin dag.

    2. Bra, synes jeg..
      Jeg ville heller aldri tatt masse bilder av barn og lagt ut..
      Dyr er gøy å se, de er så utrolig med på alt som skjer 🙂

      1. Takk🙏🏻 Hadde sikkert fått masse «klikk» ved å eksponere barn og andre folk, men der går grensen😜 Ja, «stakkars» Barney blir eksponert i dessto større grad🐩😂

    3. Såpebobler er morsomt for både barnebarna og kjæledyrene våre. Da kattene min var yngre, var de helt ville etter dem. Ønsker deg en fantastisk søndag, klems 🤗

    4. Jeg synes det er greie regler for barn. Og for voksne så synes jeg at de som vil SLIPPE skal få lov å slippe å eksponeres. Mange i min familie digger at jeg har blogg, men har ikke lyst å være “fast inventar” på den. Jeg synes selv at jeg klarer å formidle hvem jeg er uten å utlevere de som ikke vil 🙂 Dette var et morsomt bilde da, med naturlig sladd 😀

      1. Tusen takk for hyggelig melding🙏🏻 Jeg får også heldigvis gode tilbakemeldinger fra familie, naboer og venner om blogginga mi. Det gjør at det er koselig å fortsette. Og jeg kommer også til å fortsette som deg. Ikke legge ut bilder av folk hvis jeg ikke har spurt. Og trenger jo ikke alltid bilde av menneskene for å fortelle en historie hvor de er involvert. Men hunden Barney spør jeg ikke😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg