Slik går det med det «ulovlige» popkorngraset….🫣

Jeg sådde popkorn 9.mai i potter inne og ute.  Det var allerede spirer i innepotta før jeg dro til Stockholm 15.mai (bilde helt nederst på sida).
Da jeg kom hjem 17.mai, var det som på de to øverste bildene, i henholdsvis innepotta og utepotta. Eller rettere sagt på morran den 18.
Den ene har altså stått inne og den andre ute på terrassen.
Du ser forskjellen.
Bedre vekstvilkår…..les varme….inne på kjøkkenet.

8 dager tok det til dette stadiet for begge to.
♦️
14.mai så det slik ut i den hvite innepotta👇(helt nederste bilde). Så på 3 dager vokste det ganske mye….som du altså kan se se på det øverste bildet.
♦️
Men så kom en advarsel plutselig, så kanskje ikke så lurt likevel?
«Mattilsynet advarer
Varer som selges som mat er vanligvis ikke ment for dyrking.Det gjelder også popkorn, sier seksjonssjef Line Ruden i Mattilsynet til NRK. Ruden sier det går helt fint å dyrke popkorngress i en potte innendørs, men advarer mot å flytte potten utendørs, eller å dyrke det i selve hagen.»
Se link til innlegget fra Mattilsynet nederst på sida.
PS
Jeg må nok vurdere å ta begge pottene innendørs igjen☺️


Ikke akkurat spennende ennå

Mattilsynet advarer mot dyrking av popkorngress.

4 kommentarer
    1. Hmmm – leste det jeg også…. så kanskje jeg ikke skal prøve likevel eller??? Har jo ikke plass til så mange flere planter inne nå – har altfor mange praktspragler typ “overalt”…… hmmm…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg