Slik rota jeg til Google Analytics-statistikken min….

Google Analytics og meg. Skulle holdt meg unna. Biter på alt. Rått. Gjaldt jo ikke meg, skulle det vise seg……Hvorfor skal jeg være så intens?

Hva så?

Det var visstnok noe feil med statistikken til noen her inne på Blogg.no.

Øverst på sida mi i kontrollpanelet kom en melding fra administrasjonen. Sikkert lagt ut til alle.

En bruksanvisning for endring av innstillinger. Det gjaldt visstnok et fåtall bloggere. Men hvordan kunne jeg vite at det ikke gjaldt meg? Jeg aner da ikke om statistikken min er riktig?

Og hva gikk galt?

For sikkerhets skyld gikk jeg inn på Google Analytics og gjorde det de ba meg om å gjøre. Eller det jeg trodde de ba meg om å gjøre.

Fulgte instruksen.

Så gikk det et par timer.

Sjekket tallene igjen, og da var det helt flatt!
Du som har installert statistikk på bloggen din, skjønner hva jeg mener, regner jeg med.

Hvis du ikke har installert statistikken, er det rimelig uforstående, tenker jeg….

Det er vanligvis ei kurve der inne på kontrollpanelet, som viser antall lesere pr. time. Artig å følge med på. Flere andre innstillinger også. Sidevisninger også videre….

Visste ikke hvor avhengig jeg var blitt av denne kurva, før den var borte 😉

Det var altså plutselig bare en flat strek. Visste at det ikke var riktig, for har da tross alt noen lesere til enhver tid, selv om jeg aldri har vært på den øverste halvdelen av topp 100. Vaker ut og inn mellom 50 og 100…..

Og hva gjorde jeg?

Som vanlig når jeg lurer på noe, kastet jeg meg i vei med å sende mail til hjelpesenteret på Blogg.no.

Måtte få orden på dette. De skjønte ikke akkurat hva jeg hadde gjort. Skal ordnes på mandag av en som er på jobb da, som har mer greie på dette…

Dette var på fredag. I dag er det mandag.
Og jeg som har tålmodighet som ei krokodille, klarte selvsagt ikke å vente til mandag.

Gikk inn på Google Analytics igjen og prøvde å rekonstruere hva jeg hadde foretatt meg. Hadde lagt inn et filter. Fikk slettet det……..
Gikk ut av programmet og håpet det beste.

Etter noen timer kom statistikken tilbake!
Yes! Mestringsfølelse igjen! Klarte det sjøl!
Sjøldigging er greit av og til, det, synes jeg….. 😉

En annen mestringsfølelse de siste dagene:

Hvordan kan dette endre livet mitt….litt?

Høstblader og statistikk

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg