Hvordan kan dette endre livet mitt….litt?

Reklame | Avento/Only

Og så kom dagen for å starte et nytt liv. Eller endre livet….Utfordre meg sjøl. Nå gjelder det trening. Igjen…… 😉

Og det tror jeg på?

Deloversikten til romaskina!

Tror jeg på mine egne forhåpninger? Om at denne gangen skal jeg lykkes med treningen.

Jeg har prøvd så mange ganger før opp gjennom. Forskjellige metoder.

Hva skulle tilsi at jeg lykkes denne gangen?
Men hør nå her. Ikke gi opp før du har starta!

Har investert noen tusenlapper i denne maskina for nettopp å bli motivert til å bruke den…….Ellers ville jeg få dårlig samvittighet.

Jeg kunne lett ha brukt penga på andre ting. Har vært sparsommelig i det siste pga et mulig boligkjøp i et alt for dyrt boligområde. Det dyreste i landet.

Nå er det prosjektet satt litt på vent. Men uansett er det lurt å investere i helsa.

Skriver det, og hører inni hodet det jeg skriver, og det klistrer seg fast.

Helsa er viktig.

Montering av romaskin

Kommer ikke langt uten at det er på stell. Må ikke forfalle. Vet det veldig godt, men må ha et spark i ræva.

Skjønner ikke hvordan toppidrettsutøverne er skrudd sammen, som klarer å stå på så hardt som de gjør. Det er jo egentlig bare slit.

Men må prøve å gjøre det så morsomt som mulig.
For jeg vet at det alltid føles godt etter at treningsøkta er over.
Må ikke glemme det.

Jeg må plassere maskina sånn at jeg ser TV`n. Ellers bare høre på podcast, musikk eller radio hvis plassering ved TV blir for dumt. Tar jo litt plass.

Historikken

Relaterte innlegg:

Oppvåkningen her om dagen

Meg og trening…tja…

Men det er noe jeg må få til først

Jeg må montere monsteret! Har montert IKEA-møbler opp gjennom. Så pytt, pytt.

Jeg tenkte ikke akkurat det da jeg åpna esken og så monteringsanvisningen. Det du også tydelig ser på det øverste bildet, er det som etter hvert møtte meg oppi den store esken.

Det viste seg å være del-oversikten, men det skjønte ikke jeg med en gang…..;-)
Ble derfor ikke så ille, men ille nok……

 

Om jeg ga opp? Nesten……

Jippi! Ferdig! Og det ble en romaskin 😉

Sendte et snapbilde til han som anbefalte meg å kjøpe romaskin.
Han bor så langt unna, at der er det ikke håp om hjelp på noen uker….

Vil ikke bry folk heller, da.

Hvorfor skulle jeg ikke klare det sjøl?
Og tenk den mestringsfølelsen hvis/når jeg har fått det til, og at  den fungerer som den skal!

Kom igjen! Ikke vær bleik, sa jeg til meg sjøl torsdag kveld.

 

Ble ikke leggetid før klokka tolv, for var ganske ivrig. Ville ikke ta natta med den vonde følelsen av nederlag……..

 

Sjå her da! (det siste bildet) Jeg fikk det til. Riktignok drev jeg på en del timer dagen etter også.
Men, jeg klarte det helt alene! Kun med Barney som støttende tilskuer. Han var heldigvis tålmodig. For det var regnvær ute. Da vil han ikke ut på turen sin sånn med en gang om morran.

Det ble ved TV`n

Med flytting av en toseter-sofa har jeg fritt utsyn til TV når jeg ror. Også  til himmelen og Neslandet gjennom vinduet. Perfekt.

Dette skal bli bra. Ingen unnskyldning for unnasluntring. Alt er lagt til rette.

Nå skal jeg bare studere elektronikken på displayet, samt se på forslag til treningsmetoder i manualen.

Men aller først måtte Barney få turen sin etter monteringa på fredag. Og det MÅTTE han bare. Det var faktisk ikke en  dårlig unnskyldning for treningsfri 😉

Og så måtte jeg en tur på jobben.
Maskina venter på meg, den….Ingen fare.

Men idag, vettu…..da blir det trening! Roing i 45 minutter med etterfølgende plankeøvelse. Etter anbefaling fra min PT mange mil unna.

Jeg må avgi rapport, og det er sikkert lurt for min egen del……
Føre treningsdagbok. Ikke noe problem for meg som er listoman.

Har forresten investert i noen treningsstrikker også.
Kommer i posten…….snart…….

Åssen trur du dette her går da?

Avento//Avento//ONLY

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så flink du er! Dette kommer til å gå bra! Du er systematisk, og det er kjekt å ha noen som følger med fra sidelinja! Lykke til! Klemmer <3

    2. Romaskin , det må være bra! Da får en ikke sånn veldig belastning på ETT sted, tenker jeg – og så får en trent både armer og ben samtidig! Så flink du er med montering! Jeg hadde blitt så sint og frustrert. Trolig hadde det endt med at jeg hadde måttet be om assistanse. Ser du har lagt boligdrømmen litt på is. Jeg tror det er klokt å unngå å pushe/stresse! Du må jo ikke flytte fordi du f. eks skal begynne i en jobb i Oslo. Er det meninga, så dukker den rette plassen opp når du er HELT klar for det! 😀

      1. Det var det “treneren” min sa også. Grei belastning på mange steder i kroppen. Den monteringa ble jeg rimelig stolt av, ja 😉 Måtte jo bare! Lurt å ikke gi opp. Tok meg god tid for ikke å gjøre noe feil. Flere timer…..
        Og takk for kommentar ang bolig også. Du skjønte meg rett, og du gir god støtte og bra råd 🙂

      1. Tusen takk for motiverende kommentar 🙂 Står framme, men kan heldigvis slås sammen og settes oppetter veggen på boden når jeg vil det. Men den skal stå der for det meste. Tror det er lurt 😉

    3. Hurra for deg. Så flink! Roingen fikser du. Jeg savner noen ganger min romaskin. Jeg slet den ute etter ti år. Den ga fin trening for arm og rygg. Nå har jeg strikker som brukes til det. Jeg kjøpte meg en step for noen år siden, men den brukes bare når det er for glatt ute. Fint med litt hjelpemidler. Gøy å konkurrere med seg selv. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg