Slik vart mandagen…

Mandagen vart jeg heller ikke arbeidsledig. Nok å ta seg til som pensjonist. Egentlig hele dagen til fri disposisjon vanligvis, men klarer alltid å fylle opp uansett.

  • Sto ikke opp før halv ti.
  • Badet oppsøkes det første jeg gjør.
  • Lager en kopp kaffe på den nye maskina.
  • På med seletøy, i hvert fall på puddelen, og jeg med vanntette sko i tilfelle gjørme og vann i skogen. Og en jakke.
  • En halvtimes luftetur for Barney og meg i forfriskende høstvær. Men egentlig ganske mildt.
  • Frokost for ham og meg, samtidig med nyheter på TV’n.
  • Blogginnlegget som vart påbegynt i går, vart publisert.
  • Vi har fått en stor søppelcontainer uti gården. Da er det bare å hente ting fra kjeller’n som skal oppi der. Drev på et par timer med det, mens Barney var inne. Hvis du har fulgt med på bloggen, skjønner du at det er alle tinga som vart oversvømt det gjelder.
  • Sjekket forsikringsvilkår innboforsikring. Egenandel i fokus.
  • Ringte forsikringsselskapet angående noe jeg lurte på. Fikk svar.
  • Ringte elektriker angående elbillading. Fikk ordnet. Og bra er det.
  • Så hentet jeg barnebarn på skolen og kjørte ham og en kompis til hockeytrening.
  • Da jeg først var i farta, og kjørte forbi et kjøpesenter, stakk jeg innom der og handla litt.
  • Så litt mat. Tok tidlig middag i dag.
  • Og så på tur med Barney igjen.
  • Og jammenmeg en tur til i kjeller’n for å sjå om jeg klarte å demontere noen hyller. Vart vanskelig. Gjør det en annen dag. Haster ikke.
  • Og så da? Fikk begynt på dette blogginnlegget, og har tenkt å fullføre det mens jeg først sitter her i sofaen med bena på puffen.
  • Lager meg en kaffekopp til, jeg.
  • Se litt på nyheter igjen på TV.
  • Og etter at jeg er ferdig med alt dette, skal jeg ta meg en tur borti håndballhallen og sjå på dattera spille kamp. Tar bilen, sjøl om det ikke er langt, for litt redd for å gå hematt i mørten😜
  • Og så blir det vel bittelitt TV-titting når jeg kommer hjem, og kveldsmat.
    Må jo få med meg «Alle mot alle» på TV Norge, sjøl om det ikke blir lineært.
  • Tur med Barney igjen, da, før vi legger oss. Og slik blir denne dagen fylt opp uten problem også. Fint det, da…..Et lignende innlegg:
    Mye skjedde på tirsdag.PS.
    Og så rakk jeg ikke å klippe Barney, rydde ut av oppvaskmaskina, legge sammen klær og bade Barney….
    Skal ha noe å gjøre i morra også😅
6 kommentarer
    1. Busy day! 😀 Artig å se hvor mye man får gjort når man ramser det opp slik. Og man kan sannelig ha det travelt som pensjonist, ja 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg