The black gate?

Tons of rock Ekebergsletta

Kommer ikke utenom. Prega nærområdet mitt og heimen i 4 hele dager. Må derfor blogge litt om det.
Hva det er? The black gate var en liten del av hele oppstyret. Barney og jeg kom over denne «porten» som ikke var en port, på en av lufteturene våre i skogen. Det var bare å gå etter lyden. Den var øredøvende tydelig. Vi hørte musikken hjemme også, men oppå der var det skremmende høyt.
🤘
Det går mange stier i skogen vår, og
mange fører inn til den store sletta. Men det var før Tons og rock tok over styringa der. Nå var det satt opp høye gjerder rundt hele området. Skjønner det godt, for det kosta penger å overvære alle konsertene der inne  fra onsdag til lørdag.
🤘
Det var bare av ren nysgjerrighet at jeg tok med bikkja mot gjerdet. Musikkarrangementet fylte hele sletta med tre store scener, tribuner og masse telt. Litt av et opplegg. Ved den delen av gjerdet hvor vi var, så jeg den ene scena, deler av fornøyelsesparken og skiltet «Black gate». Lenger bak var det et stort pariserhjul også.
🤘
Nå er det stille igjen, og vi hører svarttrosten i skogen i stedet for heavy metal rock. Og så starter nedriggingen av alt utstyret oppå der, men Ekebergveien gjennom sletta åpner ikke igjen for trafikk før 27.juni. Så det er store greier, dette arrangementet, med opprigging i 16 dager, konserter i 4 dager og nedrigging i 7 dager. Og neste år kommer de igjen.
Tror ikke jeg skal kjøpe billett da heller. Får NOK musikk hjemme og i skogen.
Det er heldigvis såpass velorganisert at musikken stopper klokka 23:00.
🤘
Jeg hadde et innlegg tidligere, i starten av rigginga:
Hva skjer her?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg