Tjo og hei med Barnebarn og Barney😄


Tjo og hei og hopp og sprett, bÄde for puddelen, 8-Äringen og 5-Äringen. Helt topp, sier de. Jeg holder meg litt i bakgrunnen. Disse tre «ungfÎlene» fÄr stÄ for den verste aktiviteten. Er med pÄ litt av det jeg ogsÄ, men ikke alt som passer for en gammal skrott.
NÄ skal sies at Barney ikke er en «ungfÎle» lenger. Han fylte ni Är i februar, og kan vel egentlig regnes som en godt voksen mann i 60-Ära. OppfÞrer seg ikke slik, da. Imponerende fart pÄ den bikkja, nÄr han fÞrst fÄr lov. Og for en lekenhet. Han blir ofte tatt for Ä vÊre valp nÄr vi hilser pÄ andre hunder og hundeeiere oppi skogen og pÄ sletta her.
♊
NÄ var altsÄ barnebarna mine pÄ besÞk, og det vart skikkelig stas for Barney. Han elsker dem, og blir med pÄ alt de driver med, hvis han fÄr lov. Men det er noe han ikke kan vÊre med pÄ, og da blir han skikkelig lei seg. GrÄter sÄrt. Slik som da unga holdt pÄ borte ved lekeplassen. Var mange andre barn der, sÄ kunne ikke slippe ham lÞs. Dessuten er det bÄndtvang.
♊
Hadde blitt skikkelig baluba i og under sklia, i sandkassa og ved huskene. SÄ jeg plasserte meg sjÞl pÄ en benk med Barney i enden av ei stram line, og vi var tilskuere, noe han ikke var helt fornÞyd med, og ga tydelig uttrykk for.
Men slik er livet, Barney


Kan’ke vĂŠra med pĂ„ alt som er moro
..


Bodyguard Barney og Barnebarn.
Åssen véret med Barnebarn og Barney.

6 kommentarer
    1. Hei.
      Artig Ă„ lese om Barney og barnebarna dine. Har du flere (stĂžrre) barnebarn ? Jeg har to barnebarn og den eldste skal konfirmeres i Storhamarkirka neste lĂžrdag. Det blir stas for oss besteforeldre.
      Ellers artig navn pĂ„ hunden din, Barney. Mener Ă„ huske at Barney var naboen til Fred Flint…
      Ha ei flott helg.
      vh
      Helge

      1. Hei HelgeđŸ™‹đŸŒâ€â™€ïž SĂ„ koselig at du leser bloggen min. Jeg har «bare» disse to smĂ„tassene, men kjempekoselig Ă„ vĂŠre mommo. Og veldig glad for at jeg valgte Ă„ flytte til Oslo for Ă„ komme nĂŠrmere dem.
        Gratulerer pÄ forskudd med konfirmanten.
        Og ja, Barney er en artig skrue. Fred Flint og Barney var radarpar, vettu😅
        Riktig god helg til deg ogsĂ„đŸ˜€

    2. Hihi, vanskelig for ham Ă„ skjĂžnne at lekeplassen ikke er for “gullunger” som han….! Koselig at de trives sammen – alle tre! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg