Turplanlegging og lunsj


Vi fikk en god grunn til å treffes for felles lunsj, en nabo og jeg her om dagen. Det foregikk i stua mi og jeg laget i stand litt enkel mat. Jeg synes det er praktisk å ha lomper og røkelaks i fryseren til enhver tid, for da kan jeg på kort varsel lage den enkle retten som jeg viser på bildet.
Hadde smøreost og ruccula også, så da vart det perfekt.
Bruker helst Snøfrisk naturell eller den nye med dill. Den siste er perfekt til røkelaks.
Smører ost på lompa, legger på ruccula og røkelaks, ruller sammen og deler rullen i 3.
Akkurat passe stor som fingermat.
Putta en del ferske jordbær på fatet også, da jeg hadde kjøpt inn det til påske.
♦️
Turplanlegging?
Jada, vart det også. Vi har lenge snakket om å ta en togtur et eller annet sted, være borte 2-3-4 dager…. og ha med Barney.
Men nå fant vi ut hvor. Så vi bestilte både togbilletter og hotellopphold.
Og vi drar utenlands….men ikke veldig langt. Bare til Stockholm.
Der er det både hundevennlige hoteller, kaféer og restauranter, så blir sikkert OK for Barney-gutten også, tenker jeg……eller jeg håper i hvert fall det. Parker er det der også…..
Godt for ham å få litt variasjon i livet sitt kanskje.
Vi drar ikke før uti mai, så har god tid på oss til å planlegge mer…..

Haster med planlegging nå
Planlegging, Puddel, Portvin og Pepperkaker.

6 kommentarer
    1. Stockholm hadde vært gøy.
      Tror dere vil like dere på tur der ja..Så fin togtur og det går jo direkte fra Oslo.
      Jeg må inn til Oslo eller ta Gøteborg-toget og så bytte!
      Gleder meg til å høre om turen deres.
      Maten så nydelig ut.

    2. Har aldri vært i Stockholm, men kjenner jo flere som har vært der og skryter av byen og det den har å by på. Tog er jo perfekt, for da kan alle slappe av å nyte turen fult ut. Selv har jeg ikke kommet så langt som å planlegge noen turer, men jeg har for første gang på mange år lastet ned Stolpejakt app’n, og skal prøve meg på det i år. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Det blir en kort tur, da, men gleder oss. Stolpejakt er kult. Lykke til med jakten. Jeg har drevet med det i noen år. Noen kart i Oslo er allerede klare👏Gleder meg til det også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg