TV og meg

Jeg har en tendens til å la TV`n stå på selv om jeg ikke sitter rett foran den og glor. Jeg har både kjøkken og arbeidsplass i umiddelbar nærhet, så hører i hvert fall det som skjer. Da kan jeg styrte til hvis det er noe spennende som skjer. Det være seg nyheter eller sport. Det er helst disse typer program hvor jeg oppfører meg på denne måten.

Kunne jo ha satt på radioen i stedet, men er ikke flink nok til det. Hører på radio når jeg kjører bil.

Nyhetskanalen TV2 står ofte på. Eller eventuelt God Morgen Norge på TV2. Dette er på morgen og formiddag. Skrur av TV`n når jeg går ut og faktisk av og til ellers også, selv om jeg er hjemme 😉

Ikke idiotisk interessert i sport, men ser på noe. Det er også avhengig av hva ellers jeg har å gjøre på samme tidspunkt. Langrenn og alpint er vel det jeg først kommer på. Nærliggende også nå som det er vinter. Håndball er bra.

Det blir mest TV2 og NRK1. Og så abonnerer jeg på Sumo. Da er jeg ikke avhengig av å se programmene lineært, som det heter. Blant annet ser jeg Storhamars ishockeykamper på Sumo. Og en del serier.

Er det noe jeg MÅ se på? Egentlig ikke. Men følger med på Farmen kjendis for tiden. Nyhetene må jeg få med meg hver dag, selv om jeg så klart lett kan oppdatere meg på dem via nettet også. Passer det seg sånn er det faktisk veldig mange bra programmer jeg kan tenke meg å se på. Men altså ikke nødvendigvis der og da. Enten dropper jeg det, eller ser på det senere. Søker det bare fram til passende tidspunkt for meg.

Så er det forskjellige serier, da. Fikk tips om en fransk en i fjor. “Le Bureau”. Fire sesonger og 10 episoder i hver sesong. Da hadde jeg underholdning og spenning noen kvelder. Så på da det passa meg best, og noen ganger så jeg 3 episoder samme kveld. Måtte rive meg løs 😉

Nå har jeg flere serier på vent, som jeg ikke har fått sett tidligere. “Lykkeland” for eksempel.

HER kan du lese innlgget jeg skrev om “Le Bureau”.

Enkel oppsummering blir vel at jeg ikke er avhengig av TV, og at jeg kanskje burde høre mer på radio. Men jeg vil ha valgfriheten, så TV må jeg ha.

Hvordan er dine TV-vaner?

 

14 kommentarer
    1. Jeg er nok som deg, og setter på tv’n og så følger jeg egentlig ikke så nøye med. Radioen står på Klem på kjøkkenet, men kunne gjerne ha stått på i stua i stedet. Når jeg først følger med, ser jeg nok mest på Netflix og Viaplay. I tillegg til YouTube.
      ..
      Jeg blogger for tiden på nouw, og har du lyst til å følge meg der då finner du meg på denne adressen: nouw.com/veralynn

      1. Takk for kommentar. Artig å høre dinaner ang TV/ikke TV. Henger skikkelig med i tiden du som bruker Netflix og Youtube, da! Du er på Bloglovin, ikke sant? Jeg følger deg der så vidt jeg husker….

    2. Jeg setter på “God Morgen Norge” om morgenen. Den står på mens jeg spiser frokost og drikker morgenkaffen min. Slår av etter programmet er ferdig, for da går jeg over på daglige gjøremål. TV’n blir da forstyrrende. Har også på radioen. Tror det er lyden jeg må ha.

      Det går mest i NRK1 og TV2 her også. Dokumentarene er best på TV2. Varierer hvor jeg ser nyhetene hen. Nå begynner jo VM på ski, og det blir kjempegøy 🙂

      Når jeg øver på fløyta må jeg ha det stille rundt meg, og da slår jeg av TV’n eller radioen.

      Farmen kjendis følger jeg med på, og jeg ser også på TV Sumo på Torpet 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Så artig å høre hvordan din media-dag er også. Jeg må også ha det stille rundt meg hvis jeg skal konsentrerer meg om noe. Torpet, ja. Får med meg det også 😉 Og VM på ski i Seefeld skal jeg se på. I hvert fall noe av det.

    3. Jeg har ikke hatt tv de siste tre årene, men jeg har også Tv2 sumo. Det er jeg veldig glad for: LITT tv må jeg nemlig ha! Jeg er ikke så glad i å ha “Bakgrunnstøy” så jeg setter på bare når det er noe jeg vil se! Gratulerer med at du har fått flyttet over bloggen din!!! 😀

    4. Gratulerer med “ny” blogg!! Og jo, jeg liker også litt tv selskap. Ikke så mye mere da vi har kun net tv.. Men det er aldri stille i huset mere allikevel. Det var det da jeg var alene, så da var den på 😊

    5. Hadde jeg hatt tv2 nå hadde jeg nok sett farmen kjendis! Ellers liker jeg mye forskjellig. Har hatt mye sport litt i bakgrunnen idag, men synest det er litt kjedelig. Men allikevel litt stemning og helg å ha det på. Såg serien heimebane skulle starte med sesong 2 idag, så kanskje jeg kommer til å følge med på den. (nrk). Ellers ser jeg litt ting som Lindmo, Side om side osv når det har gått. Og ser litt streamninger som netflix o.l.

      1. Artig å høre hva du ser på. Ser på det nu nevner jeg også. Fredags-og lørdagsunderholdning, noe av det. I dag så jeg på første episode av Heimebane og Farmen kjendis. Ble mye i kveld 😉

    6. Her står tv’n skjeldent på. Følger ikke noe særlig med noen serie, men ser oftest nyhetene – som du også gjør. I stedet hører jeg nokså mye på radio, dvs. på mobil som blir overført til en høyttaler. Og Spotify. Er nok selektiv til hvilket lydbilde jeg har rundt meg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg