Tvang…..eller frivillig puddelbading?🐩☺️

Puddelen må bades.

Han er en type hund som liker seg i vann. Elsker å vasse i vann, og gjerne så fort isen har gått om våren og så lenge det går an om høsten. Etterpå går han oppå vannet, eller isen, da…..

Puddel er en apporterende vannhund. Der har vi forklaringen på hans søken etter sjøer og dammer.

Men han må bades med såpe av og til også.
Det er ikke fullt så morsomt.
Skjønner han at noe slikt er på gang, prøver han å gjemme seg på forskjellige steder i leiligheta.

Sjøl om puddelen er en smart hunderase, er jeg fortsatt smartere enn ham, så jeg får det som jeg vil etter hvert😅

Det blir ikke direkte  bading, men rett og slett dusjing.
Og etterpå tørker jeg først med håndkle og så med hårføner.

På det første bildet, ser du ham midt i prosessen.
Og den er som følger:

  1. Dusjer hele kroppen med lunkent vann.
  2. Sprayer på utvannet, flytende hundesjampo.
  3. Masserer inn sjampoen i krøllene.
  4. Skyller pelsen med lunkent vann.
  5. Brer over ham et badehåndkle og tørker ham med det.
  6. Tar ham på fanget og tørker videre med hårføner.
  7. Så børsting.


De 3 neste bildene viser ham i en annen badesituasjon, for noen år siden.

17/10-2018 hadde jeg et innlegg på bloggen som het Tvangsbad.

Og utebading ?

Ett eksempel har du under her, hvor han bader i Bunnefjorden ved Hvervenbukta🐩🤗

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg