Vafler med dramatikk

Reklame | CURLI ADLIBRIS


Jeg har skrevet om mange av de koselige naboene mine før her på bloggen. Nå som den varme årstida er her, oppholder folk seg mer utendørs her i området også, som ellers i landet. Helt naturlig, det. Barney og jeg må ut på turene våre 3 ganger om dagen uansett vær og føreforhold, som jeg også utførlig har beskrevet tidligere. Da passerer vi de koselige naboene som sitter ute på terrasser, balkonger og tram på vei til skogen «vår», nå i sommerhalvåret.
Som regel blir det kun litt småprat om tingenes tilstand, været og ellers slikt som faller oss inn. Andre ganger skjer det mer. Som her om dagen da Nabo K akkurat hadde stekt vafler og lurte på om jeg ville sette meg ned. Da vart det kaffe og vafler med syltetøy og rømme.
♦️
Men det vart ikke på terrassen, som planlagt, for det kom et styrtregn av store dimensjoner, og ikke nok med det. Lyn og torden var også rett over hodene våre.
Jeg teller alltid sekunder mellom lysglimt og brak, for vet at lyden går ca 340 meter i sekundet, og da kan jeg regne meg til hvor langt unna dette spetakkelet foregår😝🤓
♦️
Inne hos naboen kom lysglimt og lyd flere ganger samtidig, så da er det litt for nær oss, etter min smak. Gikk bra, da. Slo ikke ned i hverken tuntreet eller noe annet rett rundt oss i hvert fall.
Det viser seg visst også at det meste foregår mellom skyer oppi lufta, og at det sjeldnere slår ned mot bakken. Hørte det av en meteorolog.
♦️
Jeg er ikke spesielt redd for tordenvær, men tror nok det er lurt å ha respekt for det, så tar ikke unødvendige og dristige valg i slikt vær. Holder meg inne, hvis jeg kan. Eller i bil. Og ikke under store trær, på åpne sletter eller i vannet.
Er du redd tordenvær?
Uvær og badehotell
♦️
Og hvis du skulle trenge en ny og solid HÅRFØNER, har du muligheten til å få 10% rabatt på den typen du ser under her, ved å klikke deg inn på linken og oppgi rabattkode gunn10

Spesielt tilbud:
Bestill hårføneren CURLI AeroFlow med rabattkode gunn10 ved å trykke på linken. 
Dessuten er det mange andre  produkter på CURLI-sida som du også får 10 % rabatt på ved å bruke rabattkode gunn10
via denne linken: CURLI AeroFlow
♦️
Og enda en mulighet:
Du kan også kjøpe deg en god BOK via nettsida jeg gir deg adgang til her. Nordens største nettbokhandel: Adlibris

8 kommentarer

Siste innlegg