Var det egentlig så lurt?


Å handle på tilbud kan være både lurt og lønnsomt. Når den delikatessepregete nærbutikken skal selge ut varene sine på grunn av ombygging av lokaler, kan jeg fort gå bananas.

Gjorde jeg det? Jeg har bedt om ikke å få reklame i postkassa, så visste ikke om dette salget før i dag, da jeg så en infovideo på Instagram. Skulle ut å kjøre uansett, og hadde tenkt å handle litt matvarer som jeg trenger. Men det skulle foregå på en rimeligere butikk.
♦️
Nå hadde det seg slik at jeg i stedet dro innom denne fine nabobutikken min. Det skulle være 30% rabatt på absolutt ALLE varer👍Da blir det jo rimelig der også. Dessuten har de veldig stort utvalg av spesielle artikler. Så uansett spennende å stikke innom, tenkte jeg. Som tenkt, så gjort, og jeg brukte ekstra  god tid mellom hylleradene. Kunne jo handle ting jeg vanligvis ikke tar meg råd til å kjøpe.
♦️
Så kom jeg på at jeg kanskje kunne hamstre litt bursdagsgaver/julegaver også. Varer med god holdbarhet så klart, og som ikke trenger å ta opp plass i kjøleskapet i flere måneder. Det å kjøpe gaver til de voksne barna er ikke alltid så lett, så har noen ganger endt opp med at jeg faktisk gir bort en kurv med litt spesielle matvarer i stedet. Det har vært vellykket så langt. Og da er det som regel denne butikken jeg tyr til. Jeg pleier også å handle der når jeg skal ha spesielle ting.
♦️
På bildet øverst viser jeg litt av fangsten👆Noe skal jeg ha sjøl og noe blir gaver. Ingen aktuell bursdag før i september nå, og neste gavemulighet er julegaver. Vi får sjå åssen det går med varene fram til da. Kan jo hende at jeg har fortært en del av beholdningen innen da.
Jeg tror faktisk de holder åpent to dager til, så skal ikke sjå bort i fra at jeg tar en tur til. Da tror jeg nemlig at det er enda større rabatter. Hvis det er igjen noe i hyllene, da……
Et annet innlegg som handlet om innkjøp av mat, var dette (for 4 år siden):
Tre ting på handlelappen, men hva skjedde?

6 kommentarer
    1. Lurt å handle når de har nedsatt pris på varer. Lurt å tenke på jula og gaver + litt til seg selv. Shoppa sommerdyner i går, og da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var feil størrelse. Har kvitteringen og drar tilbake og bytter til rett størrelse. Nyt dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg