Var jeg på feil sted?


Kom den litt sent i år, eller var det bare jeg som ikke var på rett sted til rett tid? Ikke godt å si. I hvert fall var det først på onsdag denne uka at jeg fikk øye på den første hestehoven i år.

Alltid stas å få øye på den første. Eller i hvert fall den som er først for meg. Den lille, pjuskete, gule hestehoven er så skjønn, og den får skinne alene en stund inntil alle de andre blomstene kommer opp av jorda.
Da blir den heller som en liten «grå mus».
Men for en glede den skaper for mange blomsterelskere etter at snøen, holka og kulda for det meste er borte. Lykke💛
💛
Det har vært litt irriterende å se innlegg på Facebook og Instagram med bilde av årets hestehov. Og at jeg ikke hadde sett den. Særlig fordi jeg nå på tredje året bor lenger sør enn jeg gjorde, og at de nevnte bildene er fra mer vinterlige områder.
💛
Feil…og dårlig gjort å si at jeg er irritert, for unner dem denne vårgleden😅
Men nå har jeg også sett den i veikanten👍
Dessuten har jeg observert blåveis. Det pleier jo å skje etter hestehovens inntog, men altså ikke for meg i år.
Det skjedde på samme dag, da.
Du kan lese om blåveisekspedisjonen vår under her.

Blåtur på ordentlig.

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg har heller ikke TATT PÅ en hestehov ennå 😀 Så mange gjennom bilvinduet på vei fra Sverige. men sånn sett skikkelig nærme, null og niks. Og sånn er det hvert år for min del… Jeg er SIST 😀

    2. Godt å se hestehoven…. = vår, det! Her jeg er nå – er det ingen hestehov i sikte – altfor mye snø inne i Telemark….! Men hjemme er den jo… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg