Var teaterversjonen bedre enn filmen?

På teater igjen. Forholdsvis lenge siden, men bør jo egentlig skje litt oftere her jeg bor nå, enn da jeg bodde i Innlandet. Mye å velge på her i hovedstaden.
Har vært på dette teateret en gang før, men nå altså en ny visitt etter noen måneder.
Oslo Nye Centralteatret i Akersgata.
Store Norske Leksikon sier om Centralteatret.
Vi, det vil si Nabo E og søstera hennes, hadde først spist litt mat oppe på Grünerløkka, på Jimmys mat- og vinbar.
Etterpå skrev jeg innlegget:
Jimmy, Tarte Flambée, Västerbotten og Løyrom.
Men nå altså Centralteatret.

Vi skulle se Fredriksons fabrikk. Den husker du sikkert fra TV på 90-tallet, hvis du er rundt omkring alderen min.
♦️
Jeg sjekket, og serien ligger fortsatt ute på NRK TV.
Men nå har de altså laget en teaterversjon av Fredriksons fabrikk, men med andre skuespillere, av naturlige årsaker, for et par av de gamle er døde.
Vi satt oppe på galleriet. Greit nok. Så godt. Jeg hadde kanskje litt høye forventninger, for TV-versjonen var veldig morsom, husker jeg. Jeg så alle episodene den gang.
Derfor føltes vel 1.akt litt tam.
Det tok seg opp etter pausen, så jeg vil si at det vart en greit morsom opplevelse.
♦️
Så får vi sjå hvor lang tid det tar før neste teaterbesøk skjer.
Det nederste bildet er tatt i foajéen ved trappa opp til galleriet, og veggen er pyntet med et maleri av sjølveste Henki Kolstad.
Så du på Fredriksons fabrikk da det gikk på TV?

Jeg ble invitert til skummelt teater.
Miss Saigon.
Moulin rouge

8 kommentarer
    1. Alltid vanskelig å være bedre enn originalen.😉 Men, høres ut som du/dere hadde en innholdsrik og fin kveld uansett.🤗

    2. Jeg så litt på den, men kan ikke tenke meg at teaterversjonen kunne toppe nei 😀 Men teater er moro uansett, og med en hel kveld med fine folk er det topp 🙂

    3. Det så jeg ja. Var veldig morsomt synes jeg, og det er sikkert vanskelig å få det like artig med andre skuespillere når vi var vant til andre 🙂
      God fredag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg