Ved trikkeskinnene…..

Trikkeskinner med sol og utsikt til Oslofjorden og øyene
Et bilde kan ofte inspirere meg til å skrive. Hender at jeg starter i den enden. Andre ganger har jeg en idé først og finner bilde etterpå.

Trikkeskinner i kveldssol og øyene i Oslofjorden skimtes i blådisen der bak.
Gidder ikke og klarer ikke å lage et dikt om trikkeskinner. Ikke nå…….
Så kom jeg på……det ER skrevet et dikt om trikkeskinner, og det av sjølveste Jan Erik Vold. Sjå og les…….

Jeg bruker trikken for å komme ned til sentrum. Fint og raskt. Bortsett fra nå om dagen, da, for det legges nye trikkeskinner nedi lia. Så det blir trikk, buss for trikk og så trikk igjen….nedover der. Går greit. Blir bra til slutt. Om noen måneder. Skrev et innlegg om det for ikke så lenge sida også jeg……
Hopping både her og der for Barney.

4 kommentarer
    1. Jeg kan også bli inspirert til å skrive noe, ut i fra et bilde jeg har tatt selv eller ser. Har ikke lest noe særlig av Jan Erik Wold, men dette var et sånt hvor man tenker litt på barndommen og alt man gjorde da. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    2. Kjempeherlig skrevet, og diktet passet kjempebra 😊 Jeg blir også inspirert av et bilde. Det kan være et bilde jeg selv har tatt eller et bilde tatt av noen andre.

      Vet at Jan Erik Wold har skrevet diktet Kulturuke.

      Ønsker deg en superfin mandags kveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg