Vil hun like dette?

Barnesolbrille fant jeg i gresset

De bare lå der plutselig. Ikke at de plutselig lå der, for der hadde de ligget en stund. Men for meg vart det plutselig. Jeg oppdaget dem nemlig brått.
Slik foregikk det omtrent. Slettes ingen stor begivenhet. Men livet består av både små og store hendelser og noen er mer begivenhetsrike enn andre. Takket være min kjære puddel Barney, kommer jeg meg ut på turer både her og der. Mest her forøvrig.
♦️
Slik også i går da vi gikk over Ekebergsletta….igjen. Jeg vandret og Barney vekslet mellom løping, snusing, lett gange og lek. Litt mer allsidig han enn meg på disse turene våre. Jeg går ikke alltid med nesa i sky. Ser ofte på bakken foran meg der jeg går. Plutselig lå de der. Brillene. Vakre og glinsende i sola. Midt utpå sletta. Se på dem da! Dekorert med små blomster. Og de blir enda mer eventyrlig vakre av at himmelens skyer speiler seg i glassene. Og til og med regnbuefarger.
♦️
Det var barnebriller fant jeg ut. Type solbriller fra H&M. Sikkert ikke dyre. Skulle jeg legge dem et sted så eieren kunne finne dem? Var så himla langt unna et logisk sted å legge dem for at de skulle bli synlige, at jeg droppa det. Putta dem heller i lomma, jeg. Og tenkte på Yngste barnebarn. De må da være perfekte til henne?
Pusser litt på dem og legger dem på vent til hun kommer en dag.
♦️
Og vil hun ikke ha dem, leverer jeg dem til neste loppemarked. Jeg kaster dem i hvert fall ikke. De er for skjønne og ikke minst hele til det. Så blir artig å sjå om de passer til veslejenta…..og ikke minst om de faller i smak.
♦️
Et tidligere loppisinnlegg:
Farvel til fargeklattene

6 kommentarer
      1. Ja, er de ikke søte? Synd for den som har mistet dem, da, men var vanskelig å få lagt dem et sted i nærheten hvor de kunne synes bedre, og dermed kunne ha blitt funnet igjen…..kanskje🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg