3 rare dyr, en snømann og ei dronning🤗

 


Det var den Slottspark-turen vår igjen, da.

Ikke ferdig så fort med den, for tok mange bilder. Mye inntrykk for både bikkja og meg. Lenge siden jeg var der sist, så måtte gå grundig til verks.
Tok hele runden. Starta i sørøst og gikk mot klokka rundt slottet, så langt vi kom.
♦️
På østsida er den nye delen med skulpturer og lekeapparater for barn. Den heter Prinsesse Ingrid Alexandras skulpturpark.
På bildet fra denne parken har vi fremst «skulpturen» Barney.
Han poserer ved siden av «Kanin i trøbbel». Det var den første skulpturen som ble avduket i parken i 2016.
♦️
I bakgrunnen står den oransje reven. Han heter «Geometrisk rev» og ble også avduket i 2016.


Og så var det en snømann bak slottet også. I går viste jeg fram snømannen på framsida. En liten blidfis med arma i været han her.

Og Dronning Sonja, da. Nydelig skulptur på baksida av slottet, men på utsiden  av Dronningparken. Den «parken i parken» er inngjerdet og åpen for publikum mellom 18.mai og 1.oktober. Gleder meg til å ta en tur dit til våren.
På bildet ligger Parkveien bak haugen.
♦️

Så kan jeg gi deg tidligere relaterte innlegg💁🏼‍♀️
MYE RART EN SKAL SJÅ

KONGENS SNØMANN

VAKTSKIFTE PÅ SLOTTET

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg