Bilderapport fra julekvelden min


Lyst ute på julekvelden? Stemmer vel ikke. For nå blir det fort mørkt. Det har seg slik at Dattera og Bafnebarn hadde dekt på middagsbordet på morraskvisten. Så det sto klart da jeg var der til grøtlunsj tidligere på dagen.
Fint bord med mange detaljer. Og 5-åringen hadde skrevet bordkortene med litt hjelp av 8-åringen. Se det fine bordkortet mitt! MOMMO.
Massevis av pakker lå klare under og ved treet allerede før middagen, som tradisjonen er. Og utålmodige unger blir ikke mindre gira av det synet.


Jeg var altså invitert bort på julekvelden i år også. Vi var 8 personer til bords. Tradisjonsmiddag i vår familie er ribbe, pølse, surkål, rødkål, poteter, lefse, sennep, svisker og tyttebær. Det er særlig jeg som spiser svisker😜Veldig godt, da. Og svoren vart sjølsagt sprø i år også. Datter hadde ansvaret for ribba.
Tallerkenen min var ikke helt fylt opp med det som skulle spises da dette bildet vart tatt.

Tradisjonsdessert vart det også. Krumkaker ble fylt med multekrem og toppa med litt ekstra rørt multe. Det er så godt. Men så blir jeg alltid sååå mett. Samme opplegget hvert år. Klarer ikke å stoppe i tide med den julekveldsmaten.

Og så var det endelig klart for åpning av pakker, og da vart barnebarna glade. Akkurat som det skal være. Og helt etter boka slik jeg husker det fra min barndom og ikke minst da Datter og Sønn var små. Julekveld🤶🏻

Min julekveldslunsj med familien.
Det vart slik at jeg satte igjen bilen.
Slik blir det nok omtrent i kveld også.

6 kommentarer
      1. Ja, veldig koselig. Så klart at Kjole-Frodith er opptatt av damenes kjoler😀 Du har helt rett. De var fine begge to, datter og barnebarn som du ser på bildene🙋🏼‍♀️👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg