Blir jeg sprek med Sofia?

Bilde er tatt av TV-skjermen. Viser Sofia.

Sofia er sprek. Men blir jeg like sprek?
Det er vel egentlig ikke målet. Det viktigste er at jeg blir sprekere enn jeg sjøl er nå. Har dessverre hatt en alt for lang pause fra treninga som jeg så kjekt skrev at jeg hadde starta med, og som jeg så klart skulle fortsette med i det uendelige.
♦️
Vart ikke slik. Akkurat som mange andre ganger opp gjennom livet. Vært mye på treningssentre, jeg. Mange forskjellige. Men har ofte dabbet av etter ei stund, blitt «støttemedlem» resten av året, for så å slutte. Før jeg har starta opp igjen med store ambisjoner og friskt mot. Også videre….
♦️
Men så kom Sofia inn i livet mitt. Mye enklere, og ikke minst billigere, nå som jeg har blitt eldre. Hun maner jeg fram på TV’n min når jeg måtte ønske. «Sprek med Sofia» heter det på NRK og «Hemmagympa med Sofia» i opprinnelseslandet Sverige.
«Hverdagstrim med svenske Sofia Åhman, med øvelser som kan tilpasses den enkeltes form og nivå.»
♦️
Men så er det sjølsagt nettopp å klare å holde ut med dette, da. Nå har jeg bestemt meg igjen.
Trent 2 dager allerede. Hun finnes inne i NRK TV sitt arkiv.
Mange sesonger og mange 20 minutters episoder, så der kan jeg få til variert styrketrening. Skal gjøre dette 4 eller 5 dager i uka. Det har jeg virkelig tid til. Finnes hverken gode eller dårlige unnskyldninger for å slippe unna.
På bildet ser du Sofia. Det måtte bli henne. Orket ikke tanken på å ta en selfie av meg sjøl i aksjon på stuegulvet foran TV’n.
Wish me luck!😅
Hvordan foregår treninga?
Trening….hva er det?

8 kommentarer

Siste innlegg