Da Barney og jeg pynta oss og gikk i tog🐩☘️

Mellompuddel Barney i St.Patricks parade Karl Johan Oslo med oransje fjær i munnen
Vi hadde bestemt oss for det et par uker i forveien. Men litt væravhengig var det, så endelig beslutning vart tatt på morran.
Det dreide seg om å troppe opp nedi sentrum av hovedstaden midt på lørdan’n for å sjå på et opptog…..

Det var i går, lørdag 18.mars. Irland feiret sin store dag, «St.Patricks day», som forøvrig er 17.mars. Opptog gjennom byen, fra Jernbanetorget og opp Karl Johan til Universitetsplassen. Starta klokka 12.
♦️
Vi, det vil si Barney, nabovennene våre og jeg, tok trikken ned.
Barney er blitt skikkelig trikkevant etter hvert. Noen turer har det blitt på ham.
Vi skulle bare stille oss langs hovedgata og sjå på opptoget. Men etter hvert gikk vi inn i det sjøl, for vart revet med😜
Og hadde lest at de som ville være med, og som var irske eller følte seg irske😅, kunne ha på seg noe grønt og eventuelt oransje☘️🇮🇪
♦️
For anledningen hadde jeg rota fram den capsen jeg kjøpte på Irlandsturen min i mai 2017. Ikke brukt den før nå. Fant ut at det var en passende anledning. Så da kunne jeg vel få adgang til paraden?
Mens vi toga bortover og nærma oss Grand Hotel, fant Barney ei oransje fjær i gata. Han er helt ram til å finne skatter, så nå vart det altså denne for anledningen passende fangst😅
Da kunne han også lett passere kriteriene for deltakelse i toget😉
Vi var plutselig  begge utstyrt med grønt og oransje🇮🇪👍
♦️
Jeg kommer til å skrive mer om dette, for opplevde mye denne lørdagen🙋🏼‍♀️
Men her er først noen tidligere innlegg med samme tema:
Mor og Irland sin dag.
Hvor grønn kan jeg bli?

St. Patrick parade Oslo 2023 with gren Ireland cap

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg