Den sprudlende dagen var der igjen


Det var tid for den månedlige sprudlefredagen. Om jeg kan kalle den det. Ikke hver måned jeg er der, men nå var det mulig igjen.

Vi er alle pensjonister. Det høres kjedelig ut? Er slettes ikke stusselig. Mange ser kanskje på oss eldre/modne som en ensartet gruppe. Personlighet varierer hos oss som i andre aldersgrupper, og vi er absolutt ikke ensartet. Vi er nok like forskjellige….. som individer i andre aldre. Er ikke identiske fordi om vi blir gamle, vettu.
♦️
Og dette møtepunktet her på en fredag hver måned er toppers. Varierer hvem jeg går sammen med dit og hvor mange vi er. Hadde gått greit å gå alene også, for er så mange trivelige damer der. Vi sitter ved småbord og praten går lett med både fremmede og kjente. Denne gangen var vi faktisk 6 stykker fra nabolaget her som meldte oss på, så da vart det mye kjentfolk.
Nabo E, I, G, U, V og jeg. Flaks at alle har forskjellige forbokstaver i og med at jeg anonymiserer dem her😉
♦️
Koldttallerken med reker, røkelaks, eggerøre, skinke, roastbeef og ost. Og brød. Og ikke minst prosecco i glasset. Åt og skravla….og drakk. Og lo. Og til slutt var det som vanlig kaffe og franske makroner. Det er alltid samme maten, men det er helt greit, for det er så godt. Og stemninga er viktigere enn serveringa. Skikkelig stas å være der.
♦️
Og etterpå rusla vi hjem og hadde enda igjen mye av fredagen. For dette var som vanlig et lunsjarrangement som starta klokka 12 og holdt på i bortimot 2 timer. Blir nok så jeg tar meg en tur i slutten av neste måned også. Så får vi sjå hvor mange av naboene som kan da.
Her er to tidligere innlegg fra en slik lunsj.
A for…..🙄
Starta feiringa litt tidlig.

8 kommentarer

Siste innlegg