Det legges planer…..

Morgenen og formiddagen i dag har  stort sett gått med til planlegging. Rukket noe annet også, da. De vanlige gjøremålene med hundeluftetur, frokost, se på avisa og samtidig litt God Morgen Norge på TV2. Alt i deilig, avslappende pensjonist-tempo 😉

Så fikk jeg meldinger på telefonen fra apoteket. De planlegger både mai og juni nå, og spurte pent om jeg kunne jobbe diverse dager. Og jeg vurderer. Jeg er i den situasjonen at jeg er pensjonist med mulighet til å jobbe ca 30 timer i måneden uten å miste pensjon.

Det har jeg faktisk benyttet meg av nesten alle månedene dette drøye året som pensjonist.

Jeg er heldig som er i den situasjon at jeg kan jobbe, og ikke minst at jeg nå selv kan bestemme om jeg vil takke ja eller nei til de forskjellige dagene.

Og ikke minst er det litt luksus at jeg i min alder faktisk er ettertraktet som arbeidskraft. Jeg kunne ha jobbet mye mer enn 30 timer i måneden hvis jeg hadde sagt ja til alle tilbudene. Men det er akkurat passe sånn det er.

Du kan forresten lese mer HER om nettopp dette. Innlegget ble skrevet oktober 2018.

Og et innlegg fra 27.september 2018.

Så får vi håpe at de dagene jeg har sagt ja til fortsatt er greie for meg når slutten av mai og juni kommer. Nå er det plottet inn i kalender på iPhonen og på oversiktskalenderen. Fortsatt kjekt å ha den gamle, gode pairkalenderen i tillegg, for å skaffe et raskt overblikk 😉

Jeg har blogget om mye rart. Så HER kan du lese om kalenderbruken min 😉

Bildet jeg har valgt i dag er fra et påskepyntet Koigen på Hamar.

Ha en fin dag 🙂

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det høres veldig deilig ut å skulle jobbe LITT, og akkurat når man vil. Det er jo koselig å jobbe også, når det bare ikke er ALT livet handler om. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg