Det var på tide å besøke ham igjen….

Jeg er der litt for sjelden. Burde ha vært der oftere. Men veldig behagelig og koselig når jeg først kommer meg dit. Det er frisøren min jeg snakker om.

Håret mitt

Så gammal som jeg er blitt, har jeg sjølsagt opplevd mye på frisyrefronten.
Hatt mange frisører opp gjennom også. Aldri bytta frisør for at jeg har vært misfornøyd. Er ikke nøye på det.

Men jeg har flyttet en del, og da måtte jeg skaffe ny frisør.

Nå har jeg en mannlig frisør. Han var i en salong som la ned driften. Men startet opp igjen for seg sjøl noen måneder senere. Da fortsatte jeg hos ham der. Han er hyggelig, og flink med saksa. Og det er viktige egenskaper for en frisør.

Intervall

At han hadde opphold noen måneder på grunn av oppbygging av ny salong, innvirket ikke på meg. Flaks der. Jeg er nemlig ikke flink til å klippe meg ofte. Så da ble det akkurat passe for meg da han startet opp igjen. Perfekt!

Hos meg kan det nemlig gå 3 måneder mellom hver klipp.
Vet at mange går hver sjette uke. Det gidder jeg ikke. Har nok råd til det 😉 Men nei. Så morsomt er det ikke. Sjøl om han er veldig hyggelig.

Og så lenge jeg ikke føler at håret er alt for håpløst, går jeg her da, mens håret gror. Og frisyren endrer seg sjølsagt i løpet av denne perioden.

Sosialt?

Det er forholdsvis sosialt å gå dit også. Men jeg liker det ikke FOR sosialt 😉 Frisøren min er passe flink til å prate med meg. Vi har god kjemi, og praten går lett….når vi føler for å prate.

I går opplevde jeg noe i den forbindelse.
Det er en liten salong dette. Kun 2 frisører. Trivelig miljø.

Det kom inn ei dame som jeg kjenner så vidt. Hun er glad i å prate, så det ble litt ordveksling i det jeg fikk av meg frisørkappa og gikk bort for å betale.

Jeg liker meg så godt her“, sa hun.
Det er så koselig her…og så prater de ikke så mye! Jeg blir sliten av å være i salonger hvor frisøren prater i ett sett!”

Direkte som jeg kan være noen ganger, glapp det ut av meg, med et smil:

Skjønner det, for da kan du prate så mye du vil….her

Hadde vel ikke sagt det hvis jeg ikke visste at hun tålte det.
Hun lo.
Og frisøren uttrykte: “Det var godt sagt!

Så da så.
Fint å treffe både frisøren og hu skravlesjuke dama i dag 😉

Har skrevet om hår før også, jeg….

Bare å  klikke inn på de blå setningene for å lese……

Min hårete historie.

Hvor ofte går du til frisøren?

Hjemmeklippa rødt hår ….og fregner……og forbytta?

Slik ble jeg. Fornøyd. Holder noen måneder dette nå…
Og slik var jeg FØR….

 

14 kommentarer

Siste innlegg