En annerledes julestri

Det blir nok annerledes i år. Det er vel egentlig ikke likt hvert år heller, når jeg tenker meg om. Men i år har jeg endret fokus.

Slik pleier det å være….

Nå har jeg aldri vært av den kategorien husmødre som har strevet mest til jul opp gjennom. Det viktigste har vært å få litt ekstra mat i hus og pyntet med juleting etter hvert. Ikke så voldsomt styr med husvask og gardinskift. Det har jeg ikke prioritert.

Kun litt ekstra god helgevask når julekvelden nærmer seg.
Og skulle ikke vinduene ha blitt vasket, er det ikke så nøye, for mørketida er en velsignelse i så måte.
Hvis ikke gjestene er her midt på dagen når sola står lavt på himmelen og lyssetter det minste støvkorn 😉 Men pytt, pytt….Kosen og samværet er det viktigste.

Det drar seg vel likevel til noen hakk opp mot julekvelden, for må ha noen hjemmebakte kaker og som sagt pynte og handle inn god mat og drikke.
Det var vel uansett mer å gjøre da jeg både jobbet og hadde barn og mann i hus.

Nå er jeg pensjonist, og har mye bedre tid. Tar på meg litt apotekjobbing av og til, men nå bestemmer jeg sjøl når jeg vil jobbe. Fin situasjon.

Men førjulstida i år, da?

Hvis du har lest tidligere innlegg på bloggen min, vet du hva som foregår.
Hvis ikke, gir jeg deg linker til noen av de siste her:

Endelig løsna det

Kort innpå

Om interiørstyling og bloggpause

Det ryddes, vaskes og fjernes.
Høres mistenkelig ut som en vanlig julestri?
Er ikke det.

Det er en salgsprosess. Leiligheta mi skal selges, og jeg har kommet så langt i prosessen at det er klart for styling  og fotografering.
Fått en del tips før de kommer for å style, så fjerner ganske mange ting.
Selger til og med møbler på Finn.no.

Har heldigvis god tid på meg, tror jeg, for skal ta over ny leilighet først til våren.
Vi får sjå hvordan det går med salgsprosessen. Det er litt for spennende….

Men må ta en ting av gangen. Prosessen skrider fram. På mandag er stylingdagen. Dagen etter blir det fotografering.
Såpass tett for at jeg ikke skal rekke å rote til stylinga for mye 😉

Så nå om dagen blir det mange turer med heisen ned til boden for å dytte inn mer der. Ellers er det foreløpig greit å dytte ting inni skap også. For det skal ikke tas bilder inni dem 😉

Det blir verre når det blir tid for visning. Da må det være ryddig og rent inni skapa også. Folk vil jo sjekke mest mulig.

Men nå altså, kan tannbørsten, dorullene og dobørsten puttes midlertidig inn i skap. De får ikke æren av å bli med på bilder, dessverre 😉

Men blir det jul her da?

Blir nok det på et eller annet vis. Litt mindre kaker enn tidligere og litt mindre jylepynt. Men det sier jeg vel hvert år? Vi får sjå hvordan det går!

Adventstjerna og den sjuarmede lysestaken ble nå i hvert fall tatt fram på søndagen. Og det samme ble adventstaken og fire lys. Så litt snev av førjulstid er det her.

Når styling og fotografering er over i neste uke, blir det igjen tid for vanlige gjøremål og litt juleforberedelser. Nesten alle gavene er klare heldigvis. Skal bare pakkes inn.

Så tar jeg det som det kommer. Leiligheta legges etter planen ut for salg i romjula. Visninger blir sannsynligvis uke 2 eller 3.
Så vet du det.

Det ble så vakkert da snøen kom

Barney og jeg har 3-4 gåturer hver dag. Ikke alltid så lange turer, men i veldig hyggelige og vakre omgivelser. Et av yndlingsmotiva mine er det du ser på bildet her.
Domkirkeodden ved Mjøsa.

Bildet med rosaskjær ble tatt ved soloppgang for et par dager siden. Og det er faktisk ikke brukt filter. Det var så magisk vakkert og rosa.

Mjøsa og Domkirkeodden, uten filter!
Mjøsa og Domkirkeodden, uten filter!

 

8 kommentarer

Siste innlegg