Om interiørstyling og bloggpause

Du ble jo advart. Mot pauser. Fra en bloggtilværelse med daglige innlegg, ble det plutselig litt mer variabelt. I hvert fall midlertidig. Nå må jeg stikke innom her en tur igjen. Har litt å melde.

De 9 dagene

Grønne planter har jeg nok av.
Grønne planter har jeg nok av.

Det forrige innlegget var 18. november.
Du kan lese det her:
Kort innpå.

Og i dag er det altså en onsdag i slutten av november, 9 dager etter.
En dag uten snø. Den har vært borte lenge forresten. Det var den som falt 9. november. Etterpå har det regnet og regnet. Holka ble heldigvis borte, men kommer nok igjen.
Har utstyrt meg med nye brodder i høst.

Hva har skjedd?

Det har kanskje skjedd noe ettersom jeg fikk skrivekløe igjen?
Litt er det jo.

  • Pakker ned flere ting jeg vet at jeg ikke får bruk for på noen måneder.
  • Setter det i leid minilager.
  • Fått mer plass i kjellerbod til andre ting som helt sikkert må ryddes unna før fotografering.
  • Hatt kontraktsmøte for leilighetskjøp i hovedstaden.
  • Vært på ny befaring der inne for vurdering om oppussing eller ikke.
  • Kontaktet boligstylist for klargjøring til fotografering og visning der jeg bor nå.
  • Møte med banken.

Interiørstyling?

Litt småstyling klarer jeg ;-)
Litt småstyling klarer jeg 😉

Salgsavtalen med megler inkluderer et besøk av boligstylist som kan gi råd før fotografering og visning. Dette benyttet jeg meg av. Og det var nyttig.

Tenkte vel i utgangspunktet å spare penger på dette punktet, og at dette gratismøtet egentlig var nok. Kunne vel klare det sjøl, hvis jeg bare leste meg opp litt og kjøpte noen nye puter og annet stash.

Når jeg ser de proffe boligpresentasjonene inne på Finn, begynner jeg å tvile på om det lønner seg å spare penger på akkurat dette feltet.
Det kan jo være en mulighet for at det kommer flere på visning hvis leiligheta er mer lekker enn det den er i dag?

Det er tross alt fagfolk som driver med slikt.
Så jeg satser på den varianten, og kjører på med del-styling, som det heter. Mye av det jeg har kan jo benyttes. Det fikk jeg bekreftelse på. Men det skal sies at de fikk grei beskjed om at her har de frie tøyler til å fjerne og tilføye ting de måtte ønske.

Det tror jeg at de setter pris på. Jeg blander meg ikke oppi dette i det hele tatt, og da blir nok resultatet desto bedre.
Det skal strippes mye for å få bra bilder, har jeg skjønt.
Og så kjøres det på med samme stylinga igjen til visning.

Godt å slippe dette. Ville helt sikkert blitt en del utgifter med kjøp av nye puter, sengeteppe og pyntegjenstander også. Så derfor tror jeg at dette lønner seg i lengden.
Nå kan jeg konsentrere meg om pakking, vasking og rydding og de vanlige, daglige gjøremål.

Spennende tider blir det uansett.
Heldigvis er det ikke stresspreget, for overtagelse inni storbyen er ikke før nærmere våren.

 

Her er noen tidligere, relevante innlegg:

Kort innpå med oppdatering om boligprosessen.

Antageligvis lite blogging framover.

Det ble sådd et frø, men gror det?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg