En forvokst skapning?


Barney har slutta å vokse. Han er en 9 år gammel voksen puddelgutt. Det er den grønne saken bakerst i bildet som blir større dag for dag.
Vet forresten ikke om den vokser så veldig mye mer nå, men har i alle fall innebygde gener til å gjøre det.
For dette er maisplanter.
Og da kan det bli maiskolber.
Og jeg har plukket maiskolber, så vet hvor høye de plantene blir.
♦️
Tviler veldig på om det blir slik her på terrassen min. Alt for mange planter i ei liten potte. For å få en høy plante burde jeg nok ha tynnet ut ganske mye oppi der. Men det var liksom ikke det som var meningen. Skulle ha dekorativt popkorngress, og slik vart det.
♦️
På det nederste bildet har maiskorna akkurat begynt å spire. Dette var i midten av mai.
Og bildet rett under her ble tatt i slutten av juni. Litt friskere og grønnere i bladene da enn nå. Men ikke så høy plante.
På dagens bilde (øverst) er det blitt noen brune, halvdøde blader, så spørs åssen det går framover nå.
Begynner kanskje å bli litt forvokst og med dårlige vekstvilkår på grunn av liten plass.
Men ikke så nøye.
Hatt mye glede av den og en billig investering var det også.
Kanskje prøve igjen til neste år også?
Har du hatt popkorngress i år?


Ikke akkurat spennende ennå
Slik står det til med den ulovlige
Slik går det med det ulovlige popkorngresset

6 kommentarer
    1. Jeg har planta popcorngress i år – for første gang. Planta også grønne tørre erter fra pakke. Erteplantene ble veldig fort «ferdige», syns jeg, mens popcorngresset ble litt bedre (og står enda). Jeg kan være enige at de ble dekorative – men mais tror jeg ikke det blir på dem! Det blir det derimot på noen maisplanter som jeg kjøpte som stiklinger i våres. Det er gøy!

        1. Ikke sant? Jeg har 4 maisplanter i to krukker, og de ser ut til å bli flere mais på hver plante😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg