En sky av ORD

Hva kan dette være?
Du som er blogger og som leser dette….
vil sikkert finne noe lignende på din egen bloggside….
der du foretar skrivinga di.
Hadde aldri sett det før på bloggen min.
Men dukket nok opp da jeg trykka på et eller annet.
Skal vi sjå…


Her vettu….
ser du et bilde av det jeg mener.
Jeg pleier å fylle inn stikkord sjøl….
der det står «Legg til STIKKORD».
Den gang det øverste bildet dukket opp…
hadde jeg trykket på…
«velg fra de mest brukte stikkordene»
helt uforvarende.
Da er det nok slik at de ordene jeg har benytta meg mest av i blogginga mi….
har de STØRSTE bokstavene.
Og det har nok variert…
og vil variere framover også.
Dette er jo en klassisk ORDSKY.
Ganske fascinerende.
Det finnes programmer som kan utføre dette…
fra oppgitte tekster.
Og da etter hvor hyppig ordene er benyttet.
I mitt eksempel sees det godt at BARNEY er et ofte brukt ord.
Og det skjønner jeg godt.
For han er jo bloggstjerna mi.
Altså ingen overraskelse.
Men FRODITH, BARNEBARN og UTFORDRING kommer hakk i hæl.
Bloggeren Frodith antageligvis på grunn av alle utfordringene hun har gitt meg og andre bloggere opp gjennom.
Fint kunstverk er den også….
denne ORDSKYA.
Bloggen Frodith.
Barnebarn
Barney
Utfordring

6 kommentarer

Siste innlegg