En verden av dører…..

Jeg tok ikke nye bilder til dagens tema som er DØRER. Fortsatt Frodiths høstlek. Og jeg har kommet til tema nummer 5. Jeg har bilder av noen dører i arkivet. De har alle spennende historier å fortelle, hvis de kunne. Og jeg har en historie til hver av dørene. I hvert fall i kortversjon.
♦️
Den blå døra over her befinner seg i Gamlebyen i Mariestad, Sverige. Vakkert og sommerlig, og kunne vel kanskje like gjerne vært i Hellas et sted?
Vandring til 1700-tallet


Mer blått og gult. Men dette er en trikkedør i Oslo. Knipset i det øyeblikk trikken passerer et gatemaleri i Gamlebyen. Fortsatt gamleby-tematikk, altså.
Sneven av streetart.


Gammel her også. Men dette er fra en tur vi tok på Vålerenga og Kampen tidligere i år. Skrev et eget innlegg med historiefortelling om døra.
Ut på tur med jentene mine.


👆En annen type dør. Inn til et drivhus, som ikke lenger brukes til det. Planter er erstattet med gamle ting. Altså et bruktmarked. Og dette befinner seg i Hällekis i Sverige. På østsiden av Vänern. Jeg var der i juli.
Hva skjuler seg bak døra?

👆Og så Barney og terrassedøra. På besøk hos familien. Er det noe spennende der ute?
👇Over til noe helt annet. Et vakkert blikkfang i en liten landsby i Irland. Tatt fra bussvinduet. Jeg var i Irland i 2017.
På tokt mot Dublin.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg