Endelig fikk jeg svar…..slitsomt å vente☺️

Jeg har skrevet om det før.
Så må nesten fortsette med å si åssen det gikk.
Det gjelder mammografien jeg var på for over ei uke sida.
Kjedelig og litt for spennende å vente på resultatet.
Særlig når jeg har en traumatisk opplevelse angående dette fra før.
Du kan lese tidligere innlegg jeg har om emnet nederst på sida.

Nå har jeg fått resultatet. Røntgenbildene viste ingen tegn til brystkreft. Lettelsen var større enn jeg ville innrømme. Har klart å beholde roen og tenkt positivt i ventetida. Men under dette har det nok gnaget noe negativitet.
♦️
Jeg skrev om «tilbakeskritt» i prosedyren deres i forrige innlegg om dette temaet.
For i fjor var jeg på et røntgeninstitutt hvor jeg fikk vite resultatet med en gang. Da slapp jeg den vonde ventinga.
I år har de skiftet røntgeninstitutt, og resultatet måtte jeg vente på, altså helt til i dag.
♦️
Og ikke nok med at jeg måtte vente.
Hadde det ikke vært for at jeg er utålmodig, ville jeg nok ikke fått vite noe på en stund heller. Eller kanskje aldri…..
Da jeg ringte i dag fikk jeg høre hvordan den nye prosedyren er. Ikke fått info om det på forhånd. Måtte «grave og spørre».
♦️
Og nå har jeg notert meg hva jeg må gjøre neste år.
Noen få dager etter mammografien ringer jeg avdelingen på henvisende sykehus og spør om resultatet. Da slipper jeg å vente i uvissa alt for lenge.
For resultatet har de ganske så raskt. Det er bare det  at jeg ikke blir varslet hvis alt er OK.

Gruer meg alltid litt til dette.

Slik vart det på mammografi.

Skal jeg tørre å åpne boka?

 

 

6 kommentarer
    1. Uff, ja sånt ekkelt å vente på. Jeg har også en “ekkel” opplevelse med sånt… Hvor de så NOE…så måtte sjekke om igjen på sykehus.. Heldigvis bare vanncyster og ikke farlig 🙂

    2. Så flott at det brystene var friske 🥰 Ventetiden er nesten et mareritt… Jeg var kun 18 år da jeg fant en kul i venstre bryst og måtte ta mammografi på Radiumhospitalet. Det var ikke en hyggelig opplevelse, med følelsesløse og kalde sykepleiere og jeg var livredd. Den gangen ble resultatet sendt til legen min, og det tok evigheter syntes jeg i alle fall. Kulen jeg hadde var kun en muskelknute etter å ha sittet å heklet og strikket for mye 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg