Nå har det skjedd ting!

Det går framover. Litt rastløs akkurat nå, for venter på beskjed angående en viktig dato. Men ikke noe alvorlig. Bare moro. Litt spenning i hverdagen er krydder.

Litt oppsummering

Du kan bli oppdatert ved å lese følgende innlegg:

Litt annerledes i år.

Fotografen i fokus og jeg i bobla.

Og ellers kort fortalt:
Nytt år og nye muligheter siden sist jeg skrev. Er bare 10.januar i dag, så ikke så ille som det høres ut.
Men det føles lenge siden nyttårsaften, for det har skjedd så mye!

Hva har skjedd?

Fikk plutselig litt tid til overs for blogging 🙂
Det roer tankene. Vært mye fokus på bolig den siste tida. Ikke bare den siste tida, når jeg tenker meg om. Har vel drevet med dette såkalte boligprosjektet i veldig mange måneder.

Jeg hadde en del innlegg om det i 2019. Det er bare å sjekke. De ligger i fanen Kategori øverst på siden her, og undermeny Bolig, hjem og økonomi.

Kom til saken!

Ja, hva har skjedd?
Du vet at jeg hadde fotograf på besøk før jul. Og boligstylist før det. Så kom jula som var koselig nok, men hodet var ikke bare i julemodus dette året.

Jeg visste at leiligheta mi skulle legges ut for salg i romjula. Og det skjedde fredagen. Spennende. Jeg delte kunngjøringen på min Facebookside også, og fikk god respons.

Megler ringte. Det var ønske om privatvisning før offisiell visning. Greit nok. Det var 2 dager inn i det nye året.

Fram med puter og andre stylingeffekter igjen.
Etter at alle lys var tent, sjøl om klokka var midt på dagen, var det klart!
Og Barney var bortreist på dagen. I hvert fall noen timer. Fikk ikke lov til å være med. Nå var det leiligheta som skulle stå i fokus og ikke han 😉

Over all forventning

Dette gikk veldig bra! Fremmedfolket likte det de så, og jeg turte å tenke positivt. Kanskje de ville legge inn bud?
Jeg må innrømme at jeg ikke hadde skrudd opp forventningene på forhånd. Alt kan skje i sånne boligsalg, har jeg skjønt.

Verste: Blir ikke solgt etter visning. Nye visninger. Sette ned prisen.  Stress, stress, stress….

Men vet du hva?
Jeg slapp dette! Fantastisk bra!
Over all forventning? Ja, faktisk!
Hadde ikke sett for meg resultatet i mine mest positive fantasier 🙂

Samme dag som privatvisning foregikk, ble leiligheta solgt, og det rimelig bra over prisantydning.
De bestemte seg fort, og kom med et tilbud som gjorde at jeg ikke turte å vente til offisiell visning….
Solgt!

Så ble det venninnelunsj i stedet

På det som egentlig skulle ha vært visningsdag, 5 dager etter at den ble solgt, inviterte jeg heller til lunsj for 2 venninner. Det ble så absolutt mindre stressprega enn om jeg igjen skulle ha styla opp til det perfekte.

Nå var det rimelig bra her likevel på grunn av nylig privatvisning. Så jeg fortalte dem at denne lunsjen var grei å ha nå, før jeg rakk å rote til igjen 😉

 

Og nå da?

Fokus er nå flyttet over på leiligheta jeg har kjøpt i Oslo. Den kjøpsprosessen kan du også lese om i tidligere innlegg her på bloggen.

Det som står for tur nå er å bestemme endelig overtagelsesdato der inne.
Venter på tilbakemelding fra megler og selger.
Derfor blogger jeg i rastløshetens tegn mens jeg venter.
Skjer ikke noe mer før det er bestemt.

Skal nemlig skaffe hådverkere for litt oppussing der inne. Men først må jeg få akseptert dato……
I mellomtiden studerer jeg fargekart, skriver lister og studerer bildene i prospektet….
Må nok ta en befaring igjen der inne også, sammen med håndverkere….

Da vet du det….

Ja. Ikke sant? Jeg har lovet deg oppdatering underveis. Så her har du det 🙂
Mer kommer nok, med ujevne mellomrom….

Det er og blir spennende uansett.
Mange synes at jeg er tøff som har tatt beslutningen om å flytte så drastisk på meg på mine gamle dager. Og takk for det. Men det finnes tøffere ting å gjøre i livet.

Jeg flytter nærmere barn og barnebarn. Jeg ser ikke på det som et tøft og dristig prosjekt. Det er bare koselig. Alt det praktiske som må utrettes med kjøp, salg og flytting, er så klart arbeidskrevende.
Men jeg liker å ha prosjekter på gang, så lenge jeg mestrer det…..
Og foreløpig har det gått veldig bra.

Her er forresten det aller første innlegget hvor prosjekt Boligjakt ble omtalt:

Det ble sådd et frø, men gror det?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg