Festlig Farge-Fantasi Forebygger/Fjerner Frykt For Forkjølelse?

Gode tider for blogging. Det var Frodiths fargerike kreativitet som fikk meg utpå igjen. Eller innpå 🙂

Vi trenger en fargerik hverdag nå

Heisann! Her er jeg! Takk for kreativitet og fargeutfordring, Frodith 🙂
Hvis du lurer på hva jeg mener, kan du gå inn på linken til hennes innlegg her:

Frodiths fargeutfordring

Jeg har tenkt å hive meg med på dette.

 

Dette skriver hun blant annet: 

 

“-Hva går utfordringen ut på?

Jo:

-Legg ut et foto på egen blogg for hver dag ut fra de temaene(fargene)  jeg har satt opp i listen.

-Du velger selv hvilken tema du legger ut første dag, andre dag, tredje dag osv. (i alt 9 dager) 

-Det er lov å skrive litt tekst til for å belyse temaet, men ikke et “MUST”.

-Si fra til meg om du blir med på utfordringen, så legger jeg ut linker hver dag over hvem som er med. Slik kan dere finne hverandre også, og kanskje finne noen nye blogger å følge. “

 

Og de 9 fargene er:

Blå, Grønn, Gul, Rød, Turkis, Lilla, Burgunder, Oransje og Rosa.

Og jeg kan altså sjøl velge hvilken jeg starter med 🙂

Blå blir den første fargen min

Tja, har ikke vært på fotosafari de siste dagene, så får dykke ned i fotoarkivet.
Skal vi sjå…..

Den vakre, blå himmelen blir mitt bidrag til fargen BLÅ.

Bildet er tatt på Skeikampen for et par år siden, og viser min kjære puddelvenn Barney på toppen av snøhaugen.

Kun EN sky på himmelen der.
Vi bør vel minne hverandre på, at sjøl om himmelen er grå, og skyene ligger lavt og tyngende, er himmelen blå over der.

Det er håp!

Ellers:
Statusrapport fra Pensjonistgunna 🙂

  • Dårlig timing for sesongforkjølelse for min del. 
    Luftveisinfeksjon på 11. dagen. Ikke feber og ikke slapp. “Kun hue full av snørr” akkurat nå. Bra.
    Tenkte: Kan det være….?? 
    Nei. Blir ikke testet. Holdt meg borte fra apotekjobbing. Er bare vikar og pensjonist.
    Risikogruppe på grunn av alder.
    Holder meg inne. Går bare turer med bikkja.
    Fine greier med teknologien, forresten.
    Så glad for Facebook, Snapchat, Instagram, Facetime, Whatsapp, SMS, TV, Messenger, mail og telefon!
    Blir ikke ensom da, vettu 😉
    Mat har jeg også, og vann i krana. Og dopapir…..
    Og 1 venn som jeg har kontakt med. Akkurat som barna har lov til 😉
  • Flytteprosessen lurer du sikkert på?
    Den jeg har skrevet så mye.
    Det går sin gang.
    Heldigvis fikk jeg solgt før dette Korona-spetakkelet kom.
    Har også fått satt i gang håndverkere i den kjøpte leiligheten i hovedstaden.
    Der driver nok maleren på, og har heldigvis godt med plass og avstand til andre mennesker.
    Fin arbeidssituasjon for ham, så lenge han holder seg frisk….og det skal han.
  • Og min kjære krøllebølle Barney har det som før og skjønner ingenting av dette Korona-oppstyret….heldigvis.
    Vi klarer oss og skal klare oss.
    Og håper at flest mulig av alle andre også kommer gjennom dette på en grei måte.Tvitvi…og ta vare på hverandre 🙂

Noen linker som er relatert til dette innlegget

Fargehjulet, flyttebobla…og Bloglovin

Nå har det skjedd ting.

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg