Finnes det noe slikt som gratis lunsj?


«There Ain’t No Such Thing As A Free Lunch»

Det sier forfatteren Robert Heinlein i flere av bøkene sine. Ikke at jeg skal skryte på meg å ha lest noen av hans bøker, men uttrykket har jeg fått med meg. Det refererer til hovedtanken om at ingenting er gratis. Noen må betale. Hvis noe ser gratis ut, må man være på vakt.
♦️
I de fleste tilfeller er nok dette helt riktig. Jeg må være på vakt hvis jeg blir tilbudt noe som høres for godt ut til å være sant. Det jeg skal fortelle nå er ikke den type lunsj. Det var en helt ufarlig en, sjøl om jeg slapp å betale😅
Og jeg vet garantert at jeg ikke i ettertid vil få svi for at jeg tok i mot denne gesten.
♦️
Nabo K og jeg var på handletur i min bil. Først var det den tidligere omtalte sengehandelen. Se link til innlegg lenger ned. Og da vi først var ute og farta, tok vi likesågodt turen til plantebutikken. Handla litt der også. Det vart rene mikrohandelen i forhold til det jeg foretok på sengebutikken like før.
Ikke det at jeg hadde sprengt budsjettet totalt på sengekjøpet og dermed ikke kunne betale min egen lunsj, men Nabo K insisterte på å få betale. Takk for det, sa jeg, og nøt et nydelig rekesmørbrød med kaffe til.
Og har du lest tidligere matinnlegg fra meg, vet du at jeg elsker rekesmørbrød…
Hva har opptenningsved med reker å gjøre?
Rekeparty for to

8 kommentarer
    1. Det er veldig koselig å bli spandert på 🙂 Og det er bare å si takk !
      Så kan du spandere en annen gang om det passer seg slik.
      Det er en hyggelig gest.

    2. kjekt å bli spandert på ja ,men gratis lunch er ikke alltid gratis .Jeg har en bok som heter gratis mat ,men maten er ikke bare gratis,kun enkelte ingredienser en kan gå ut og høste selv ,resten må en kjøpe :=) så gratis både og

    3. Nei det er sant, det med at ingenting er gratis. Noen må beale. Så sant man ikke får lunsj fra naturen da. En blåbær-kopp når dere er på tur eller noe sånt 😀 Men denne lunsjen, skikkelig kos. Og man skal ta i mot. Det er koselig å få LOV å spandere på noen også 🙂 Begge veier er kos 🙂

    4. Alltid hyggelig å bli spandert på 🥰 Var dere på Plantasjen på Skullerud, det ligner nå i alle fall 😉 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg