Rekeparty for to

Elsker reker og andre skalldyr. Hvorfor har jeg det ikke oftere? Veldig dumt. Hadde en pose med reker i fryseren som jeg kjøpte for ei tid tilbake. Kjekt å ha, tenkte jeg. Ringte sønnen min her om dagen også. «Vil du komme på middag en dag?» Jada det ville han. Han skulle ringe i god tid så jeg rakk å forberede mat. Men han fikk lov til å bestemme dag. De er jo mer travle de unge, så helt greit for meg at de finner tidspunkt. Vi bestemte oss for reker og eventuell annen sjømat. Så vart dagen fastsatt. Jeg fikk tid til å langtine de frosne rekene og ordne litt annet. 


Og for å gjøre måltidet enklere, gjorde jeg rekene spiseklare. Hadde nemlig god tid til å sette meg på terrassen og rense reker før sønnen kom. Han bidro også med mat. Stilte med ingefærmarinerte scampi og i tillegg scampi som han stekte i ovnen her etter sjøl å ha marinert dem i olje, hakket chili og hvitløk, salt og pepper.
Både koselig og godt detta, så vart en festlig vri på en vanlig mandagskveld….og faktisk den siste dagen i juli.
♦️
Noen tidligere skalldyrinnlegg:
Mysteriboksklubben og skalldyrsuppa
Nå er skalldyrene i hus 
Impulsiv krabbe eller krabbe-impulsiv?

12 kommentarer
    1. Jeg er ikke så begeistret for reker – men kan renske og spise et par skiver med majones og reker…. Men det som dere laget og stekte – mmmm det hørtes nydelig ut! 🙂 Koselig med besøk av sønnen 🙂

    2. Så kos med besøk på middag. Reker er godt det, med sitron, og UTEN majones 😀 Det kjedeligste er skrellinga, men å kjøpe ferdige er i alle fall ikke noe alternativ 😀

      1. Skrelling er ikke direkte moro, men gjorde nå jobbe for begge helt frivillig jeg, da, denne gangen. Pleier vanligvis ikke det. Reker settes på bordet med hue, skall og alt som er😆 Egen sjarm med å streve litt for maten også😂

    3. Jeg elsker reker, men kan dessverre ikke skrelle dem lenger, utslett 🙈 Derfor må jeg kjøpe ferdig skrellede, som ikke er like koselig men godt allikevel 😉 Ha en fortsatt fin torsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg