Helt i tåka både her og der?


Jeg holder meg foreløpig til planen jeg satte opp i innlegget som handlet om gjøremål i vinterferieuka. I dag er det torsdag, men her kommer tirsdagshendelsen.
Det var quizkveld i bydelen sammen med Nabo E. Som planlagt altså. Bonus vart det også i og med at hun foreslo at vi skulle ta bilen dit. Hun kjørte og jeg satt på. Og lurt var det, for da vi dro hjem sprutregna det. Deilig å slippe vandring med pigger på gammel holke som i tillegg vart polert med underkjølt regn. Dessuten var det stusselig TÅKE da vi dro.
♦️
Vi er bare damer og mannfolk  i godt voksen alder på den quizen nedpå der. Møtes klokka 18 og holder på godt og vel to timer. Kan kjøpe nystekt pizza til en billig penge, samt brus, vin eller øl.
Det er tre quizmastere som veksler på å ha denne månedlige aktiviteten. Denne gang var det faktisk en nabo av oss.
♦️
Veldig varierte spørsmål er det. Hele 60 stykker, med pause etter 30. Jeg elsker quiz, og konkurranseinstinktet kommer fram. Heldigvis i passe dose. Og kanskje sneven av eksamensfølelse. Men uten nerver. Men kan jo fort bli en følelse av å «være i TÅKA» i en sånn situasjon med all verdens spørsmål.
♦️
Vi var 4 stykker på laget vårt denne gangen, og vi utfylte hverandre bra angående kunnskapsnivå, så det vart en god andreplass. Vi var 3 poeng fra førsteplass. Så klart litt surt….sa konkurranseinstinktet mitt😉….men vi er gode tapere. Heldigvis.
Men vi klarte oss altså bra, så vi var i hvert fall godt unna TÅKE-heimen denne gangen.

Planer for vinterferieuka.
Pizza og quiz igjen.
Vi gikk for gull, men…

6 kommentarer
    1. Det er gøy med sånne quiz kvelder som stimulerer hjernecellene 😉 Selv skal jeg på Musikkbingo i morgen i Lørenskog Hus, og det gleder jeg meg til. Der er det alle aldere og høy stemning med sang og dans også. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg