Hvordan det gikk med Barney hos dyrlegenđŸ€”đŸ©

Jeg lovet Ă„ komme tilbake med informasjon.

Barney hadde time hos dyrlegen i dag klokka 2.
Han skulle bli sjekka med ultralyd av urinveiene og mageregionen.
Dette fordi han har vĂŠrt plaget siden nyttĂ„r, med et eller annet🙄
I hvert fall har han slikket seg sÄ mye at det har blitt sÄrt pÄ grunn av dette.

For Ă„ slippe Ă„ forklare en gang til, sender jeg deg videre til det fĂžrste innlegget jeg hadde om dette:

MĂ„tte plutselig til veterinĂŠren.

Og jeg hadde et innlegg til:

Hvordan gÄr det med syke Barney?

Ja, hvordan gÄr det med ham?
Vi, eller i hvert fall jeg, dro av gÄrde med Äpent sinn.
Var klar over at «alt» kunne skjeâ˜ș
Barney strittet i mot FØR han gikk ut av buret i bilen.

Han vet hvor han skal.
Liker seg ikke der.

Men han mÄtte.
Ikke noe valg.

Ble heldigvis bedre da vi kom pÄ ventevÊrelset, for der er det damer med hyggelige stemmer og godbiter.
Og det var 2 andre hunder der som var interessante, og som han fikk hilse pÄ.
Ikke verre enn at da var alt greitđŸ™‹đŸŒâ€â™€ïž

VĂ„r tur.
Inn til spesialisten pÄ ultralydundersÞkelser.
Vi prata litt over hodet pÄ Barney om dagens tilstand. Hans altsÄ.

Var faktisk bedre fra morgenen av i dag enn han har vÊrt pÄ lenge, sa jeg.

Jeg er nÞye med Ä bruke halskragen pÄ ham om natta nÄr jeg ikke kan ha kontroll pÄ slikkinga. Hjelper nok bra.
Han slipper den pÄ dagen hvis han er flink og unngÄr slikking.

Og hva ble konklusjonen hos dyrlegen?

Vi fant ut, og sĂŠrlig hun som jo er eksperten, at vi avventer ultralyden i og med at han virket bedre i dag.
SjĂžl om Barney er forsikret, blir det et svindyrt midlertidig utlegg for ultralydundersĂžkelse.
SÄ ingen vits i Ä gjÞre det «for sikkerhets skyld», mente eksperten.
Og jeg var enig.

Jeg fortsetter Ä smÞre pÄ kvelden med kremen Dactacort,  setter pÄ ham halskragen om natta, og ser hvordan det utvikler seg.
Han skal i hvert fall ikke fÄ lov til Ä slikke seg fÞr sÄret pÄ/ved tissen er ordentlig grodd.

Krystallene i urinen var likevel ikke stort farevarsel i og med at han tisser normalt og ikke har blod i urinen, sa veterinĂŠren.

SÄ da avventer vi, og hÄper at vi slipper den undersÞkelsen.

Men i og med at han ikke skjÞnner sitt eget beste, mÄ slikking unngÄs nÄ.

SĂ„ tvi tvi for at han skal bli enda bedređŸ©đŸ€—đŸ€ž

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg