Hvorfor velger jeg oransje foran rosa?

Jeg har en del oransje klær. Noen av dem måtte tas fram på den oransje dagen i Frodiths klesutfordring.
Jeg føler vel sjøl at denne fargenyansen er den jeg kler best. Hva tror du?

Her er forøvrig foranledningen til denne fotoseansen og catwalken:

Hemmeligheter avsløres.

Og hvorfor oransje først?

Den oransje kjerringa på catwalken…

I klesutfordringen skulle vi egentlig ha rosa foran oransje, men samtidig var Frodith så raus at vi kunne bestemme rekkefølgen selv.

Jeg fulgte skjemaet til og med den grønne.

Men så føler jeg det lettere å jobbe med oransje enn rosa, så derfor skyver jeg rosa foran meg 😉

Og dessuten kaller jeg meg sjøl en ORANSJEBLOGGER og ikke en ROSABLOGGER. For å dra fargebegrepet litt lenger…..

Det hadde jeg et innlegg om i min nye bloggtilværelse, for ett år siden:

Oransjeblogger?

Og antrekket er?

Bomullsponchoen er kjøpt ferdig i en butikk i Oslo for noen år siden. Husker ikke hvilken. Under har jeg en gammel singlett som jeg ofte bruker under andre topper.

Ponchoen er festet med en messingbrosje med keltisk mønster.

I halsen har jeg et tørkle som er flittig brukt. Det kjøpte jeg på loppemarked for 4 år siden. Elsker dette lange skjerfet som kan danderes på mange måter.

De varme nyansene av fersken, aprikos og oransje.

Og de andre fargene?

Det er 6 farger i klesutfordringen, og jeg har kommet meg gjennom en del av dem.
Den største utfordringen for meg var likevel å ta bilder av meg sjøl!

Jeg har nok mestret det, men har ikke villet, eller turt…. Nå har jeg gått ut av komfortsonen på det feltet! Takk til Frodith for utfordringen 🙂

Du kan klikke deg inn på de forrige fargene under her:

TURKIS

RØD

GUL

GRØNN

Og da blir det neste rosa

Jeg har allerede tatt bildet. Resultatet ble litt sprøtt 😉 Har ingen rosa klær, så du kan bare lure på hva jeg har funnet på. Fortsettelse følger 😉

Det blir i hvert fall en ROSA dag også. Kan ikke svikte Frodith og opplegget hennes….

Assosiasjonen til ROSA dag blir ROSA måned, som vi har nå.
Og det er en meget viktig assosiasjon.
Jeg kommer tilbake til det også i neste innlegg……

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg