Ikke en helt vanlig torsdag, eller…..

Det er ikke en helt vanlig torsdag. Det er helligdag og fridag for mange i dag. For meg har det etter hvert ikke blitt så spesielt med sånne bevegelige helligdager. I hvert fall ikke denne. Hovedgrunnen til det er at jeg er pensjonist. Eller jeg prøver nå å være pensjonist.

Du som har lest mange av mine tidligere innlegg vet at jeg ble pensjonist ved årsskiftet 2017/2018. Og det var deilig og helt selvbestemt. Det kan du lese om HER.

Men så ble det sånn at jeg tok på meg litt jobbing av og til allikevel.Dog max 30 timer i måneden. En god følelse å kunne være til nytte i apotekvesenet fortsatt, selv om jeg nå er godt voksen. Vi “gamle” kan faktisk være til nytte, viser det seg. Håper at flere bransjer også innser at vi kan brukes; at vi ikke plutselig blir udugelige.
HER kan du eventuelt lese om jobbinga.

Men så var det denne fri-torsdagen, da.

Barney og jeg sov lenge i dag. Han vil ikke så fort ut på tur når det regner. Jeg aner ved å se på ham at været er sånn, før jeg selv rekker å se ut. Han blir litt daffere. Men han er absolutt ikke værsjuk, for vil gjerne ut i all slags vær. Grei sånn. Ingen pysehund. Pudler er IKKE pysete, som mange tror …..

Så altså først ut på tur. Så settes kaffetrakter og tv på. Og vanligvis ser jeg da på TV2 Nyhetskanalen sammen med frokosten.

I dag ble det annerledes. TV`n slo seg på den sist sette kanal, som vanlig. Sånn er det jo. Det var NRK1 og Miss Marple. Javel, tenkte jeg. Nyheter får være nyheter. De aller viktigste blir jeg uansett oppdatert på via varslinger på telefon, så kjør på med detektiven!

Koselig, avslappende og spennende ble det, med mord og mysterier, regn ute og Barney sovende ved min side i sofaen.

Tenk så deilig å ikke måtte gjøre noe spesielt! Bare ta livet som det faller seg. Herlig. Jeg prøver å sette pris på hver stund. Da blir alt så mye enklere også.

Jeg har vel skrevet noen innlegg om dette tidligere,kan jeg minnes.

Innlegget “Jeg er så glad” skrev jeg 28.desember i fjor.

Og denne: “En plakat i et vindu”

Da ble det litt mimring også da på denne torsdagen. Og så får vi se hva den kan bidra med resten av timene sine…..Når jeg skriver dette er klokka snart to.

Ha en fin torsdag!

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Sånne fridager blir litt annerledes her siden da har jo mannen fri fra jobb..og det er jo hyggelig ! Deilig med en luftetur før man “slår seg til” inne.. Kos deg med dagen videre… Vakre hvitveis <3<3

    2. Veldig deilig å kan være til nytte her og der. Er jo ganske mye lengre siden jeg gikk av.. ca 7 år siden. Men er jo ennå engasjert i litt av hvert. 🙂 Ha en vakker torsdag, selv om den ikke er helt vanlig 😀

    3. Ja sånne dager blir helt vanlig dag for meg…særlig i dag..mannen jobber, og vi jeg har vært og hjulpet sønn med flytting…Men når man jobbet, så man virkelig frem til sånne fridager da….Kos deg og ha en riktig god kveld!

    4. Høres ut som en veldig koselig og avslappende dag. Vi tok det ganske med ro i går vei også. Hjemme begge to, og ettersom det var sol og fint på formiddagen, gikk vi oss en lang tur. Etterpå trena jeg litt hjemme, også var det pc, og avslapning resten av dagen. Lagde elgbiff med godt tilbehør til middag så det ble sånn litt annerledes dag. 😉
      God fredag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg