Impulsiv krabbe?…eller krabbeimpulsiv?😅

Det blir nok fort krabbe til kveldsmat

Jeg elsker skalldyr. Lenge siden jeg spiste denslags forresten. Sjøl om alt er relativt. Men når noe er SÅ godt, føles det lenge siden. Kan fort ha  vært en måned eller to🙄😉

I dag skjedde det. Jeg ble impulsiv, en tilstand jeg kan havne i… sporadisk😉
Ellers er jeg passelig opphengt i planlegging og rutiner.
Men heldigvis har jeg blitt bedre med årene til å ta ting på sparket.
Det er da så befriende deilig?

Ikke det at den impulsiviteten jeg stilte opp med i dag var av det største jeg har prestert, men litt var det.

Kan vel heller kalles fristelse. At jeg ikke motsto fristelsen.

Nabo og jeg tok en annen lufterunde med hundene våre i dag enn vi pleier.
Vi hadde et lite ærend nedi det lille sentrumet av bydelen vår.

Passe tur for hundelufting og skravling.
På veien hjem gikk vi forbi Skalldyrekspressen, en brakke/bod som selger nettopp skalldyr. Du ser den på bildene.

Jeg hadde vel noen rester fra i går som egentlig skulle fungere som sen middag til TV-tittinga i kveld. Men det ble heller lunsj da jeg kom hjem fra turen.

For jeg kjøpte krabbeskjell på impuls😅
Du er sikkert enig i at det ikke akkurat var den helt store impulshandlingen.
Men takket være turen vår, kan jeg nå glede meg til dette på fredagskvelden.

Har helt sikkert tilbehør som passer til dette😄👍

Han hadde reker, hummer og kreps også, men valgte ikke det i dag.
Jeg kjøpte med meg noen grovmalte fiskekaker. Så helt nydelige ut de også.
Prøver et par av dem i morgen, og resten går i fryseren.


Det var første gangen jeg stakk bortom der,  men blir ikke den siste🙋🏼‍♀️

Og under her kan du lese 2 tidligere opplevelser med skalldyr😋

Nå er skalldyrene i hus.

Og her er bildene 

 

6 kommentarer
    1. Kjekt å være impulsiv, da… men jeg er kanskje FOR drøy til tider, hehe 🙈
      Krabbeskjell har jeg spist bare én gang for mange år siden, men husker at jeg syns det var godt ☺️
      Kos deg med kvelden ☺️

    2. En sånn bod hadde vært kjekt å ha borti gata…. men – jeg kan dra på fiskehandleren nede på Torstrand, da…:! Kos deg i kvelden – klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg