Jeg lurer nå litt på hva du helst leser….

Reklame | Exped

Vi bloggere kan jo skrive om så mangt. Noen er temabloggere. Andre er som meg. Skriver det som faller meg inn der og da og her og nå….En hverdagsblogger.

Jeg skriver ikke for å “fiske” lesere, men det er alltid artig at folk leser det jeg rabler ned. Så det er vel sånn hverken eller, midt i mellom eller den gyldne middelvei jeg spaserer på med innleggene mine.

Tok meg tid til å se på statistikk igjen, og fant ut at jeg kunne se hvor mange lesere det er på hvert innlegg i gitte perioder. Interessant.

Det kan være helt tilfeldig hvor mange, og hvem, som stikker innom på de forskjellige dagene, men samtidig var det interessant å se hvilke innlegg som hadde flest visninger.

Det er nok kanskje ikke helt tilfeldig. Noen overskrifter er mer fengende enn andre, og bildet har sikkert også en betydning. Dette vet jeg vel egentlig.

Jeg bryr meg vanligvis ikke om det, for skriver det jeg har lyst på akkurat da.

Men jeg kan jo lære litt av å se på statistikken. Og kanskje jeg blir mer “utspekulert” etter hvert, for å fenge flere lesere? 😉

De 4 toppinnleggene hittil i juni, om jeg kan kalle det så, er som følger:

Nr.1 Jeg fikk et tips av en blogger.

Nr.2 Følte meg plutselig litt gammal

Nr.3 Pytt, pytt, tar turen jeg

Nr.4 Nå er jeg drittlei

Så hvis du gidder, og ikke har noe annet å gjøre akkurat nå 😉 kan du klikke og lese…..

Og dette bildet tok jeg for et par dager siden nede ved Mjøsa. Det er Helgøya du ser i bakgrunnen.

 

Exped

 

9 kommentarer
    1. Ja, av og til er det kjekt å se hva som fenger av det man skriver, men tror nok det er litt tilfeldig og ja 😀 Jeg vet i alle fall hva som var månedens toppinnlegg hos meg, for det skrev jeg i går og plutselig spratt kurven oppover 😀 Alltid gøy det.
      Kos å lese hverdagsblogger synes jeg. Temablogger leser jeg svært sjelden, det blir for kjedelig for meg 🙂
      Kos deg med bloggingen, det er det som er viktigst 🙂

    2. Jeg leser hos de faste, og har ikke noe spesielt tema jeg følger. Ei heller når jeg skriver. Det blir som det blir som regel Ikke har jeg noen statistikk innstallert heller. Bare topp lista, og der er man jo ikke hver dag 😛

      1. Er vel sånn med meg også. Innom de faste bloggene og har selv ikke noe spesielt tema. Statistikken inne på bloggen “lyver” uansett i forhold til topplista, har jeg merket. Sidevisninger regnes på litt forskjellig måte fikk jeg vite av blogg.no, da jeg spurte….Derfor jeg fikk litt “sjokk” her en dag da jeg var på 55.plass med over 400 sidevisninger, mens inne på min statistikk var det snaut 300. Spenning i hverdagen for oss begge, da 😉

    3. Jeg leser litt forskjellig, men merker at jeg stort sett følger de faste, også leser jeg andre hvis det er noe som fenger bed overskrifta. Har ikke på langt nær så mange visninger som deg, men jeg har ikke google analytics heller. Fikk aldri til det. 🙂

      1. Du har vel laget egen blogg på wordpress. Kanskje vanskeligere når man må gjøre alt fra grunnen selv? Var ganske enkelt her på blogg.no. Google analytics, altså…

    4. Jeg leser de faste, og finner noen nye. Ikke temaer. Merker meg noen nye som jeg blir nysgjerrig på, og får jeg en god “tone” med folk som kommer jeg tilbake 🙂 Så da blir det flere faste 😀 Jeg skriver jo om alt mulig selv. Har heller ikke statistikk lenger , synes det er deilig uten 🙂

    5. statistikk er borte vekk hos meg,like greit for jeg såg lite på den uansett,skriver om hverdagen min og trives med det,opp og ned med lesertall men det er helt ok,dei faste jeg har fulgt lenge er stort sett innom trenger ikke så mye mer enn det,klart det er hyggelig med noen nye også,men jeg fokuserer ikke på det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg