Kan jo hjelpe bittelitt at jeg bidrar…

Det nederste bildet tok jeg av TV’n min i går da de viste demonstrasjonen mot nedleggelse av Oslo Nye Teater på NRK nyheter på formiddagen i 10-tida.
NRK om at Oslo Nye Teater får kutt på 37 millioner kroner.
De beholder 53 millioner i støtte fra Oslo kommune.
Men det kan visst gå galt. Det var en stor demonstrasjon i Oslo i går pga dette.
Oslo Nye Centralteatret er en del av Oslo Nye Teater.
I kveld har jeg tilfeldigvis billett til en forestilling på dette teateret. Jeg skal dit med en nabo. Det blir stas.
Da jeg hørte og leste om demonstrasjonen i går, fant jeg ut at det egentlig var greit at jeg sa ja til å bli med på dette.
En liten dråpe i havet, men alt kan hjelpe litt, så føler at jeg i hvert fall støtter opp om teateret.
Tviler på at mitt lille bidrag hjelper, men gir en god følelse i hvert fall. Og en fin opplevelse blir det forhåpentligvis også.
Vi skal se et stykke som heter Elefantmannen.
Kommer tilbake med mer om dette senere….
Har vært der før også jeg:
Var teaterversjonen bedre enn filmen?
Jeg ble invitert til skummelt teater.

Dette bildet tok jeg på Oslo Nye Centralteatret da jeg var der forrige gang.

4 kommentarer
    1. Bort med all kunst og kultur som ikke lønner seg, mener det høyrestyrte byrådet i Oslo. Anbefaler deg siden du bor i Oslo å ta deg en tur på Høstutstillinga i Kunstnernes Hus, bli fasinert, irritert, provosert og til og med en god latter. Siste dag er 13 Oktober. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg