Nå må jeg stoppe…..


Det kan bli for mye….også av vinduer.

Jeg er på tema vinduer i Frodiths høstutfordring. Og jeg har tatt meg en frihet. Graver i gamle bilder. Ikke vært ute i den nye høsten for å fange vinduer. Gått mest i skogen, uten vinduer å skue….Har tydeligvis hatt en forkjærlighet for vinduer opp gjennom, så denne utfordringen vart lett. Men likevel vanskelig. For jeg må velge. Kan ikke ha alt for mange bilder i et innlegg heller.
Det første bildet av kjellervindu i høstsol ble tatt på Hamar for mange år sida. Husker ikke helt hvor det var, men mener at det må være i nærheten av Hamar bryggeri. Og det kan muligens være i 2006.

Påskelilje i vinduskarmen tyder på påsketider. Og fortsatt snø ute. Og ikke bare at det er snø. Det har tydeligvis vært litt snøstorm i og med at stuevinduet på Hamar vart tapetsert med snø. Dette måtte være ved påsketider i 2019.


Og så var det vinduet mot Mjøsa. Lunsj på en kafé som ligger ved Mjøsstranda i Hamar, en vårdag i 2019, da jeg fortsatt bodde i nærheten der.
Om løpetid og lunsj.

Vinduer i Oslo. Den gang jeg tok bildet, var jeg bare på besøk der, og fanget denne fargerike fasaden i Gamlebyen. Jokerbutikken ligger på hjørnet i krysset Schweigaardsgate/Oslogate har jeg funnet ut i ettertid. Blitt mer kjent her nå. 


Og så til ake til Hamar og Jernbanemuseet. Bak det store vinduet ser du damplokomotivet Dovregubben.

Prøysen får lov til å være med. Alf Prøysen. Vinduet fu ser her i den røde stua ligger langs Præstvegen i Prøysens rike i Ringsaker. Husmannsplassen Kusvea. Jeg skrev et par blogginnlegg i juli 2019 da jeg besøkte stedet, ikke langt unna Hamar, hvor jeg bodde da.  Præstvegen og andre veger.
Og je fortsætt bortover Præstvegen.
Har mange flere vindusbordet, men nå MÅ jeg stoppe….. Begrenset hvor mye du gidder å se og lese om dette også, tenker jeg…..

4 kommentarer
    1. Flott innlegg og passe med bilder, jeg er litt var hvis folk legger ved et lass med bilder. Men det er meg. Vi er alle forskjellig..
      Fine bilder her og masse sjarm i vinduene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg