Når begynner påsken for deg?🐣

 

Påsken er lang for mange. Noen starter i dag, fredag før palmesøndag. Andre jobber og må vente. Mange variasjoner. Og greit er vel det, i hvert fall med hensyn til trafikkflyten på veiene.

Jeg skal være hjemme og nyte eventuelt fint vær i nærmiljøets natur og på terrassen. Som pensjonist blir det uansett ikke den store forskjellen på hverdager og helligdager.
Og blir det dårlig vær, så går det veldig greit det også.
Turene med  Barney må jeg ut på uansett. Og eksakt hva jeg skal foreta meg i påsken er faktisk ikke bestemt. Tar det som det kommer.
Kan jo hende det blir noe sosialt etter innfallsmetoden, på sparket. Vi får sjå.
🐣
Egentlig begynner jo påsken neste uke, på onsdag kveld. For da starter helligdagene.
I gamle dager, da unga var små, og før vi fikk unger også, dro vi på hytta. Det varierte fra år til år når vi dro. Særlig på grunn av jobbing.
Nå har jeg ingen jobb som bestemmer over dagene mine, men jeg har heller inga hytte, så da blir det å være hjemme. Men det er veldig greit👍
🐣
Vi kan ta småturer rundt omkring her vi bor. Og har hørt at  bypåske i Oslo kan være kjempekjekt. Tar oss kanskje en tur ned med trikken og rusler omkring i den påskestille hovedstaden. Det blir jo også en ny opplevelse for meg, som bare har bodd her i snaut 3 år. Opplevd bare 2 påsker her, og da var det pandemi.
🐣
Så slik blir påsken min antageligvis. Men vet ikke helt, da, og det er jo bare spennende😀🐣
Det eneste som er bestemt så langt, er påskelam-middag med barn og  barnebarn 2.påskedag. For da har de kommet hjem fra påskefjellet🙋🏼‍♀️
🐣
Jeg linker til noen tidligere innlegg:

På tide å ta den fram?

Litt for tidlig kanskje?

 

8 kommentarer
    1. Vi tar påsken litt etter innfallsmetoden. I morgen blir det påskeskirenn med søstrene mine + menn barn, barnebarn. svigerbarn, venner av barn og hvem som måtte dukke opp,. Gleder meg. Eller s ingen andre planer enn å kose meg maks. Mulig på hytta i løpet av påsken hvis vi føler for det.

    2. Her begynner selve påsken på skjærtorsdag, men selve ferien begynner i dag. Blir jo litt annerledes hverdag siden mannen min har fri i påsken. Da blir det roligere morgener hvor vi koser oss med morgenkaffen.

      Vi har lyst til å dra på hytta, men vi vet ikke om han som eier stedet har slått på vannet siden det har vært så kaldt. Nå er det meldt mildere her, og det blir kjempeherlig 😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Påske i Oslo er det beste som finnes!! 🙂 Alle andre drar på fjellet, så det blir tomt i byen, og da er det så deilig her 😀 Særlig hvis det er fint vær. De årene med forbud på hyttene var Oslo-påsken ikke SÅ stas, fullt over alt i gatene 😀 Kos deg her i byen, det skal jeg også 🙂

    4. Påskepynte gjorde jeg jo igår – så påska mi har begynt…. men den orntlige fri-påska begynner onsdag klokka 16.01……. det skal bli nydelig! Kos deg med påska di! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg