Neimen, har du sett😅


Det er blomster på planta mi. Ikke akkurat spesielt for ei plante å ha blomster, si. Men denne er litt artig, skjønner du. For dette er blomsten som dukka opp her om dagen på maisplanta mi.
I mai sådde jeg popkorn og hadde ikke store forhåpninger om spiring og videre vekst. Men jammen tok jeg feil. Det spira og det vokste fort. Og hensikten med såinga var oppnådd. Jeg fikk ei dekorativ plante utpå terrassen. Et bilde fra sånn cirka starten av august ser du nederst.
Men altså nå oppdaget jeg at noen stenger har blitt tykkere, og i toppen er det en raritet som helt sikkert er blomst. (Måtte Google for å sjekke.)
Og hva kommer vanligvis etter blomster? Det er jo bær eller frukt, ikke sant?
Skal ikke sjå bort i fra at det kommer ei aldri så lita maiskolbe eller to på planta mi om ei stund, hvis ikke frosten kommer først, da……
Jeg skal i hvert fall følge med fra dag til dag…..


Ikke akkurat spennende ennå
En forvokst skapning?

8 kommentarer

Siste innlegg