Og så sjølve middagen med unga……og maaaange bilder😅


Ja, så var middagen i gang. Eller kveldsmattreffet som vi liker å kalle det. Sønn, Datter og Venninne T var på plass rundt bordet.
Og jeg har skrevet om det tidligere. Men da var det starten med forberedelser. Det kan du lese om via linken jeg har satt inn nederst her.
Vi starta med østersen, som Datter hadde frigjort fra skallene sine. Før nytelsen helte vi over litt av vinaigretten hun hadde laget av vinedikk og sjalottløk. Nydelig. Så var det sjøkrepsen. Her venter den på rensing, og loffskiva med Datters hjemmelaga aioli er klar på tallerkenen min👆
I tillegg hadde hun laget grønn pesto som også var med på festen, men vart ikke med på bildene mine. Men du vet hvordan en grønn pesto ser ut…..
Og så et bilde som Datter tok, og som jeg har «lånt» fra hennes Instagramkonto👇Der ser du mesteparten av maten, Sønnen….. og armen min🤗👇


Og her er noen av fatene👆Med østers, sjøkreps og snøkrabbe. I tillegg var det litt sennepssild i tilfelle vi fikk lyst på noe annet enn skalldyr.
Litt salatblader, dill, sitronbåter og avokado hadde jeg ordna. Og så var det så klart rekene også👇


Sønn hadde kjøpt med litt Skagenrøre fra Fiskeriet også, i tillegg til alle skalldyrene. Den lille krukka med oransje innhold er løyrom som jeg hadde hatt i fryseren, og som vart tint for anledningen. Det mangla ikke mat, for å si det sånn. Heldige oss. Og moro var det også rundt bordet, i tillegg til at det var et nydelig måltid.
♦️
En artig detalj var reka som havna på vannglasskanten utpå kvelden.  Den vart ikke plassert der for å få et morsomt bilde. Neida, den spratt ut av henda på rekerenseren på veien fra rekebollen til tallerkenen hennes og havna der du ser den på bildet. Helt sant😅 Og da var bloggeren raskt ute med kameraet😜


Forberedelse til hva?…..Fest igjen?
Rar kombinasjon og en oppskrift

16 kommentarer

      1. Ja, dette var et litt ekstremt kveldsmåltid vil jeg si😅 Men jammen var det godt. Vart et skikkelig spleiselag. Og ikke minst veldig hyggelig å være sammen med så fine folk. Det skal sies at vi koser oss stort uten såpass eksklusiv mat på bordet også vi😘

      1. Takk😀 Ja, ikke sant, en toppblogger verdig😅 Du burde i hvert fall unne deg et slikt måltid. Egentlig verre med meg som ligger en god del hakk under deg på topplista, som forøvrig er ganske så merkelig for tida. Måtte det bare bli en endring på de tekniske problemene snart.
        Men maten var god den, om jeg hadde fortjent den eller ei😂 Til og med champis. Snakk om å leke toppblogger😜

    1. Ja her var det mye snadder. Her i Løten går det stort sett i åbbor fra Rokosjøen og frossen laks og reker fra Kiwi. Jeg elsker fisk og sjømat og joda det hender jo at vi er innom Knudstad & Holen.

      1. Er nok ikke slik til daglig her i huset heller😅 Åbbor fra Rokosjøen er godt det😉 Og Knutstad og Holen på Hamar er en fantastisk fiskebutikk, bare så det er sagt. Utrolig kvalitet til å være en innlandsfiskebutikk👏 En av de beste i landet har jeg hørt.

    2. For et herlig selskap og fine bilder.. Flott familie.. Moro og se.. Glad iinnlegg 💜💜💜 Du har noen flinke barn altså ❤️❤️

      1. Østers er faktisk godt, men så klart at det er en smakssak😅 Blir best med en dæsj av noe annet på toppen. Kanskje en vinaigrette av edikk og sjalottløk, som vi hadde. Godt med sitronsaft også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg