Og så våkna vi😵

Ja, slik kan det sjå ut om morran. Bikkja, det vil si puddelen Barney, ligger alltid i senga mi om natta. Legger seg oppå dyna og krøller seg sammen i nærheten av meg. Og slik så det ut da vi våkna her en morra. I hvert fall hadde jeg våkna. Han ville gjerne sove litt til.
Heldigvis har det blitt slik med åra at han ligger like lenge som meg. Da han var yngre ville han gjerne stå opp tidlig. Det kunne være slitsomt til tider hvis jeg ville sove lenger.
♦️
Han er 8 og et halvt år gammal, så blitt mer bedagelig med åra, sjøl om han fortsatt har veldig mye av puddel-livligheten og krøllebølle-entusiasmen  i seg. Men altså blitt flinkere til å skjønne at det er lurt å hvile når han har mulighet til det. Han er ikke veldig kosete av seg. Vil helst sjøl bestemme. Å sitte på fanget er han for eksempel ikke så glad i. Det blir for mye. Men er veldig sosial og kosete når han vil, og det moduset er han ofte i. Han vil jo gjerne helst hilse på så mange som mulig.
♦️
Men altså å ligge i senga oppå dyna inntil meg, hvis han sjøl har bestemt det……helt greit. Og det virker som han liker det veldig godt, for gjør det hver natt. Det hender at han flytter seg i løpet av natta fra den ene til den andre sida av meg, eller tar seg en tur på gulvet for å drikke vann.
For så å hoppe opp igjen. Nå har det blitt litt mer trælete å hoppe opp og ned, for jeg investerte i ny seng her for ikke lenge sida. Den er nemlig mye høyere enn den gamle. Men han klarer det fortsatt, for er skikkelig sprek, enn så lenge. Får heller investere i ei trapp til ham etter hvert hvis det blir behov for det…..
Ikke akkurat en dagligdags hendelse.
Om ny seng, takstkvinne og full fres….


4 kommentarer
    1. Kjempeherlig blogginnlegg, og superherlige Barney 💙😍 Han er bare helt herlig 🥰

      Det er akkurat som jeg skulle ha skrevet om min 14 år gamle Nadina eller min 8 år gamle Elvis 😊

      Nadina og Elvis elske å få ligge tett inntil meg om natten, og av og til midt mellom føttene mine 😊 Da må jeg bare ligge på ryggen om natten å sove. Flytter jeg på meg blir de fornærmet 😂🤣

      Ønsker deg en superfin mandags ettermiddag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg