Om full kroppsskanning, sutur i leppa og hvordan det gikk☺️


Kan ikke kjøre på med det verste bildet på framsida av bloggen. De bildene får du lenger ned her.
En koselig sammensetning av interiørbilder fra venteværelset jeg besøkte her om dagen får æren av å «heade» innlegget.
Se den tapeten, da. Stilig og vakker. Vet ikke om jeg ville hatt den hjemme i stua mi, for der går det mest i jordfarge-skalaen med grønt og brunt og slikt.
Men her passet det fint. Og før jeg kom så langt, opp til 4.etasje, gikk jeg opp den vakre trappa du ser under her.

Hvor jeg befant meg?
Du kan kanskje tippe at det var vest for Akerselva et sted. Helt riktig. Befant meg, etter en halvtimes trikketur, midt på Majorstua i en er erverdige gammel bygård.
Nok om arkitekturen og interiørdetaljene.
Jeg var der for en grunn.
Etter tips fra Datter hadde jeg bestilt meg time på den private klinikken «Austad diagnostikk» for å sjekke den gamle skrotten på en litt spesiell måte.
♦️
Bestilte time på nettet, og der kunne jeg velge mellom flere typer diagnostikk.
Jeg valgte skanning av alle indre organer med ultralyd hos en lege og sjekk av føflekker hos en annen lege.
«Hvorfor vil du det?»——-var det noen som lurte på. «Tenk om de finner noe! Bedre å leve i uvisshet?»——-
«Nei», sa jeg. «Er det noe, så er det jo der uansett, og vil det ikke være bedre å få vite i god tid, før man sjøl kjenner symptomer?»
Derfor gjorde jeg det, sjøl om jeg altså ikke hadde symptomer på at noe skulle være galt stelt inni kroppen, eller utapå huden.
♦️
En halv time hos hver av legene. Alt gikk greit og resultatet var heldigvis bra.
Ikke noe funn av ulumskheter i halspulsårene, lyskearterier, lymfekjertler, bryst, tarmer, magesekk, urinblære, galleblære, nyrer, lever, lunger, skjoldbruskkjertel og bukspyttkjertel. Sikkert glemt noe av alt jeg har inni meg, men uansett så var alt bra.
Jeg spurte hudlegen om en blåaktig flekk som jeg «alltid» har hatt på underleppa. Ville at han skulle sjekke den. Den er så gammel at jeg ikke husker når den oppsto, men for sikkerhets skyld tok han en biopsi av den for å gjøre meg trygg. Han mente at den ikke var farlig, men ville sende inn prøve likevel.
♦️
Jeg fikk et sting i leppa med sutur, og et lite plaster over. Og den gode nyheten der og da var at kanskje flekken ville bli borte i og med at han hadde åpnet og at noe væske hadde rent ut. Altså en god, gammal blodblemme kanskje. Vi får sjå. 

Så her får du et usminka selfiebilde av meg med plaster på leppa.
Og OBS.
Hvis du ikke tåler å se sår med sutursting og litt antydning av blod, må du stoppe her, for nederst viser jeg et bilde av såret uten plaster.

17.oktober 2018 hadde jeg dette blogginnlegget.
Og 17.oktober 2019
Og 17.oktober 2023

4 kommentarer

    1. God bedring med leppa.
      Du burde tatt de nederste bildene øverst på blogg. Suturer, plaster eller bandasjer gir mer klikk enn selv eplekaker.
      Jeg hadde aldri sjekket en kropp som fungerer. Aldri godt vite hva legene kan finne på å finne.
      Jeg vil heller leve i uvitenhet til kroppen gir beskjed om at det er på tide å ta grep.

      1. Takk for tips angående klikk, men turte ikke å utsette sarte lesere for det stygge bildet😜 Kunne så klart ha «risikert» å havne på førsteplass igjen som den gang med eplekaka😂 Fristende tanke…..

    2. Du er flink! Synes du er tøff som gjør slikt! Har sett masse reklame på det! Lurt!
      Ja, sier som Kjerringtanker! Alt sånt får man klikk av!
      God bedring…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg