Om luft og quiz og slikt…..


Vidunderet er framme i lyset igjen.
Stått stille i hele vinter.
I sykkelstativet under tak….
Men dog i kulde og snøføyk.
Tålte den det?
♦️
Ville vise seg, tenkte jeg.
Fjerna låsen og trilla den over gårdsplassen.

Da oppdaget jeg det….
Bakdekket var flatt.
Helt uten luft.
Bare å pumpe opp kanskje….
Håpte at det ikke var verre.
♦️
Har arva en litt finere pumpe av en nabo.
Lettere å bruke enn den gamle min.
Med instrument på og greier…
Lettere å sjekke riktig lufttrykk.
Funka som ei kule.
Og dekket holdt på lufta.
Deilig.
Det var altså ikke hull.
♦️
Sykla så til månedens quiz sammen med nabo.
Og lufta var der både da jeg kom fram…
og da jeg kom hjem.
Får vel sjekke igjen før neste tur.
Burde vel ha tatt en skikkelig vårservice på’n også🤗
Ikke hver dag jeg bruker sykkelen.
Blir som oftest gåturer på Barney og meg.
Men har Springerfeste…
Så han kan bli med på sykkeltur….
Hvis han vil….
Nå vart det litt mye sykkel.
Lugumt nerover dal’n
Blir så flau, men nå….
Vant vi konkurransen?

6 kommentarer

Siste innlegg