Om selvutløser og høstplanter


Jeg vet veldig godt at jeg kan bruke selvutløseren på kameraet for å ta litt annerledes bilder enn det jeg vanligvis gjør. Men har jeg gjort det? Nei. Inntil jeg var på bloggtreffvandring med Mette og Solfrid og vart minnet på det.
Takk til de fine bloggerne. Du ser av bildene at jeg testa det på terrassen min sammen med de nyinnkjøpte lyngplantene.
Testing etter selfiekurset
Selfiekurs med bloggerne

Her om dagen kjøpte jeg inn mange vinterherdige potteplanter.
Høsttanker på en fredag
De vart plassert på terrassebordet i venteposisjon. En del av sommerblomstene var fortsatt i fullt flor, så absolutt ikke aktuelt å fjerne dem, sjøl om det har blitt oktober. Jeg dreper ikke levende planter.
Jeg ser at noen folk skifter uansett, men der er ikke jeg. Følger ikke kalender og dato på dette området, for å si det slik.
🌺
Men noen sommerblomster var skrantete, så de fikk «ta kvelden». Oppi hullene etter disse putta jeg nye lyngplanter. Synes det ble fint, jeg. Slik skal det få være ei stund til de hvilte margerittene også takker for seg. Da er tida kommet for flere lyngplanter til å tre fram i lyset.


Men det er spådd så mildt vær framover, at jeg tror de kan pryde terrassebordet mitt enn så lenge. De får jo både lys og vann der også. De må vannes helt til frosten kommer, har jeg lært, for at de skal holde seg fine i fargen gjennom en kald vinter.
En annen sommerblomst som holder stand er den gule petuniaen på veggen rett utafor terrassedøra. Måtte du leve lenge….


For tidlig?

6 kommentarer

    1. Du er flink med selvutløseren du da 🙂 Og bruker det fint. Jeg er ikke så god ennå med den som ikke er selfie-veien 😀 Petuniaen var flott 🙂

    2. Det er mye godt en kan lære av andre og artig å eksperimenter med vinkler.
      Lyng og sommerplanter ble skikkelig fint. Så godt å pynte rundt seg. Og så klart kaster en ikke fine planter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg