Overraskende lunsjbesøk

En melding på morraskvisten, dog etter at jeg hadde stått opp. «Kanskje vi kan komme på lunsj om et par- tre timer?»
Ja, hvorfor ikke, tenkte jeg etter hvert. Først raste det gjennom huet mitt: har jeg noe å servere? Fikk også en tilleggsmelding hvor det hensynsfullt nok vart presisert at det ikke måtte være så avansert. Ja, tenkte jeg, det viktigste er jo å treffes. Så er jeg egentlig litt stolt av at jeg klarte å diske opp med det jeg faktisk gjorde på ganske kort tid.
Godt å få testa de impuls-ferdighetene av og til også.
♦️
Det var datter, svigersønn og begge barnebarna som hadde lyst til å besøke meg. Kjempestas. Vi har fått en tradisjon hos oss, og det er at de sier fra når de vil komme. Det blir ofte vanskeligere hvis jeg inviterer til et bestemt tidspunkt, for det skjer jo så mye i livene deres. Bedre at de finner ut når det passer.
♦️
Jeg hadde vært bortreist og dermed var det ikke all verdens mat i huset, men raska sammen litt.
Hadde bare 4 grovbrødskiver. I fryseren hadde jeg ei pakke med lompe og rørt jordbær. Dette måtte tines raskt i mikrobølgeovnen, da det vart for kort tid til langtining på kjøkkenbenken. Tilfeldigvis hadde jeg ei pakke med diverse italiensk spekemat i kjøleskapet, som jeg hadde kjøpt på ombyggingssalg hos Jacobs. Det kom godt med nå. Heldig med den.
♦️
Og en annen ting jeg pleier å putte i fryseren er vafler. Jeg har tidligere skrevet om mine rare vafler. Når det hoper seg opp med diverse gamle meieriprodukter i kjøleskapet mitt, lager jeg vaffelrøre og steker opp. Spiser litt med en gang, og putter resten i fryseren. Veldig kjekt å ha, særlig når barnebarn er på besøk. Og da fant jeg den siste pakka av det også. Den måtte også Tines. Da tok jeg stekeovnen til hjelp.
♦️
Nå begynte det å bli lignende på en slags variert, kald lunsjmeny. Fram med smør, gulost, smøreost og litt sliten paprika, så simsalabim….
Kaffe og te hadde jeg jo, og vatten i krana. Det fikk holde, og  det vart greit. Hadde dessverre ikke melk eller juice.
Vart vellykka detta, vettu, for alle var fornøyde, og etter hvert mette. De sa nå så….

4 kommentarer
    1. Egentlig er det jo sånn mange liker å ha det nå. Komme fort og plutselig og forsvinne like raskt og plutselig. Trenger ikke å være så mye oppdekning 🙂Du er god på å være impulsiv 😁 LITT imponert faktisk 😂

    2. Det er så koselig når noen kommer helt spontant på besøk, selv de gangene man ikke har all verden i skapene å servere. Håper du får en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg