Seterdrift og nykjerna smør….

Seterdrift og nykjerna smør hører sommeren til. I går fikk jeg smaken av det.

Det er så godt!

Smør og pultost solgte de, blant annet. Det er nå godt, da 🙂
Enten hver for seg eller sammen.
Jeg får jo kjøpt det lett på butikkene rundt meg, men det er noe spesielt når det kommer rett fra produsenten oppi fjellheimen.

Hvordan fikk jeg snusen i dette?

Dattera har ei venninne som visste…….
Jungeltelegrafen går når det er bra ting på gang.
Og bra er det.
Jeg fikk vite det i Oslo, men det foregår faktisk i byen min.
Ikke hele prosessen, men salgsdelen.

Det er noe som heter REKO-ringen. Etter å ha fått tips om det, gikk jeg inn på Facebook. Der har de egen gruppe.
De sier:

“Formålet med gruppen “REKO-ringen Hamar” er å fungere som en kontaktplattform mellom forbrukere og lokale produsenter i området, uten mellomledd.
I denne gruppen kan du bestille matvarer direkte fra produsenter i området og hente forhåndsbestilte varer til avtalt tid foran Vikingskipet.
REKO-ringen Hamar har utlevering annenhver onsdag fra 19.00-19.30.
Facebook-gruppen jobber hele tiden mot neste lokalmatutlevering.
Alle varer som er annonsert i gruppen vil være tilgjengelig ved neste utlevering. Dato og tidspunkt for neste utlevering står i hver annonse og på forsidebildet.”

Til høyre her ser du bildet/annonsen  de har lagt ut på Facebook.

Hvorfor akkurat pultost og smør?

Det var EN produsent jeg fikk tips om i første omgang. Det var Valmsnes gård som lager melkeprodukter.

Og jeg fikk spesifikt tips om smøret og pultosten 🙂

Det var bare en bonus at jeg ved research fant ut at det var MYE mer!
Det var MANGE produsenter.

HER kan du forresten lese om pultost og smør i et tidligere innlegg.

Og HER er det jammen ett til.

 

Vikingskipet var stedet!

Og da møtte jeg opp klokka 5 på sju i går for å hente pultosten og smøret som jeg hadde bestilt via Facebook.

Der sto posen min klar, og jeg betalte med Vipps. Fort gjort!

Og da fikk jeg se alle de andre produsentene som sto der med masse forskjellige produkter.

Jeg tok ikke runden denne gangen, men neste gang, 17.juli, blir det mer handling, skal jeg love deg!

Og jeg har meldt meg inn i FB-gruppa, så da får jeg varsel når bestilling kan starte i kommentarfeltet til den enkelte produsent.

Supert tiltak.

Hvis du vil vite mer om dette, kan du søke deg fram på nettet du også så klart….

Og du har kanskje en REKO-ring i nærheten av deg også?
Hvis ikke får du ta deg en tur til Vikingskipet 😉

Og dette innlegget her er gratisreklame for både REKO-ringen og Valmsnes gård og Vikingskipet, og hele pakka….;-)

Her er bildebeviset på at dette fant sted, og hvor:

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg